Normovany Pascal [Was Re: pomoc - trochu jiny pohled]

Dalibor Toman dtoman na fortech.cz
Sobota Únor 2 16:21:52 CET 2002

> Jinak řečeno, neprogramujete v Pascalu. To, v čem programujete, je od
> standardního Pascalu na hony vzdáleno. Ale uznávám, že se to označuje
> komerčním jménem Pascal. Kdybyste programoval ve standardním Pascalu, IMHO
> od něho utečete.

dobre - v tomhle smyslu jsem od nej skutecne utekl (resp nejsem si jist, zda
jsem
nekdy pouzival kompilator drzici se nejake davne definice, prohlasovane za
standard
Pascalu).

> Každý jazyk má něco. Vysvětlete mi, proč nejde tak jednoduše zacházet s
poli
> pomocí pointerů.

v Pascalu  (tedy v tom co jej dneska predstavuje - predpokladam, ze nikdo
nebude
vyvracet pozici Borlandu/Delphi) si muzu s pointry zachazet zcela libovolne
zadna typova kontrola mi v tom nezabrani. Neni pravda, ze C je na tom
vyrazne lepe
co se pointerovych operaci tyce (napada me jen automaticke rozliseni
velikosti
inkrementu pri posunu polem struktur - pokud se nepletu).

>Proč ve for cyklu jdu jen po jedničce. Atd..
Pravda syntaxe For je v C variabilnejsi. Pascalska nedovoli tolik veci ale
na
druhou stranu je primocarejsi. Vzdy muzu misto For pouzit While ci
Repeat/Until

> Mimochodem, standardní C++ knihovna zvaná STL, která je součástí standardu
> C++ práci s dynamickými řetězci má, a to na velmi dobré úrovni.

muzes mi prosim sdelit o co jde? Neni to 'base_string"? - ten nepodporuje
format fce.

D. Toman