prikaz 'su' hlasi 'incorrect password'

Pavel Škoda pavel.skd na tiscali.cz
Pátek Únor 1 18:28:33 CET 2002

Nemohu se prihlasit jako 'su'

Konzole:
Po zadani z bezneho uctu mi hlasi: "incorrect password", ale jsem si jisty ze davam spravne heslo. Prikaz jsme zadaval ve formatech: "su", "su root" vzdy s heslem jake je definovane pro root. Take jsem zkousel "su uzivatel" (a zadal jsem prislusne heslo uzivatele) a vzdy stejna hlaska.

X:
Mam KDE 2.1 - vsechny konfiguracni programy (jako napr. nastaveni casu) mi po zadani root hesla hlasi:
"Program "su" nebyl nalezen. Ujistete se, ze mate spravne nastavenou PATH".
Ale podle vypisu (env) je v PATH obsazeno ..:/bin:... a v tomto adresari mam program su (rwxr-xr-x, root, root).

(system: RedHat 7.0, kernel 2.4.12)

Prosim poradte, kde muze byt zakopany psik.