OT: Důvod přechodu na Linux

Ing. Miloslav Ponkrác miloslav.ponkrac na infos.cz
Sobota Únor 2 19:43:08 CET 2002

>Ale k cemu ji doporucite. IMHO nelze udelat linux se stabilitou linuxu
>a bfu konfigurovatelnosti windows. Vzdyt na linux se prechazi proto, ze
>windows ma clovek plne zuby. Proc bych mel chtit prejit z windows na
>jine windows? Vzdyt prave vyhoda linuxu je v textovych konfiguracich a
>v plne kontrole nad systemem.

Za tuto reakci se omlouvám. Ale musím to napsat.

Velmi by mě mrzelo, kdyby převažující důvod přechodu na Linux bylo to, že
někdo má plné zuby Windows. U mě to tak nebylo a u mnoha lidí, kteří se o
Linux pokoušeli kolem mě také ne. Ale začínám chápat, proč jsou neustále
takové boje mezi zástánci Windows a Linuxu. Protože pokud většina zastánců
Linuxu má takový názor, pochopil jsem to. Chápu důvod bojů. Já nemám žádnou
potřebu hanit Windows, ani Linux, ani vést svaté války.

Já používám Linux, protože se mi jako systém líbí. Nepoužívám ho proto, že
se chci bojovat proti Windows, a holt nic lepšího než Linux na útěk od
Windows není. (Schválně to píšu takto, aby vynikl ten rozdíl v podtextu
věty.) Omlouvám se, že to takto píšu, ale ta věta o důvodu přechodu na Linux
mě dost zabolela, protože ve své podstatě Linux degraduje. Rozumíte? Vy jste
nenapsal, že Váš osobní důvod pro Linux je, že Vás štvaly Windowsy. Vy jste
to rozšířil na .... Opravdu všichni přecházejí na Linux jen kvůli Windowsům?
Pokud je to pravda, potom děkujte Gatesovi, protože nikdo neudělal pro Linux
více, než on.

Osobně dokonce mohu říci, že jsem nepřešel na Linux, ale rozšířil jsem svou
práci na Linux.

>Ano, ja zase pisu treba tutorialy na cgi a perl. Napsal jsem navod na
>konfiguraci apache, atd. Ale linux bych nikomu, kdo neumi anglicky
>nedoporucil.

Proč ne?

IP> Nejsme povinni pomáhat lidem. Ale proč jim neulehčit cestu?

>Jenomze zivot me naucil, ze vysledek vzdy odpovida vynalozenemu usili.

A vynaložené úsilí musí být i v tom, jakou optimální cestu zvolit. Když
jedete autem, a neznáte cestu, nejdříve si cestu plánujete (tedy aplikujete
princip lenosti, jak se dostat s co nejmenším úsilím do cíle cesty), a potom
teprve jdete na "hrubou práci" (tedy na vlastní cestu autem).

>Priroda uz je takova. Naucil jsem se, ze je lepsi veci vyresit jednou
>pro vzdy a ne jen odstranit jejich momentalni projevy. Kdyz mi nekdo
>nakonfiguruje modem, tak mam funkcni modem ale znalosti mam stejne jako
>pred tim. Zase nic nevim a pokud se problem bude opakovat opet ho
>nebudu umet resit. To me prave strasne sere na Windows, ze tam casto
>neco vyresim a nevim jak, takze priste zase musim zkouset cernou magii.

Já na Windows nastavím opakovaně modem mnohonásobně jednodušeji, a nepřipadá
mi to jako černá magie.

S pozdravem

Miloslav Ponkrác