prikaz 'su' hlasi 'incorrect password'

Zdenek Mazanec zdenek.mazanec na contactel.cz
Neděle Únor 3 00:36:03 CET 2002

> prosim, abyste sem nepsal jen dojmy, ktere jste si neodzkousel.
>
> u me (debian) se to chova bez suid takhle:
>
> mt% su lxcz
> Password:
> su: Authentication service cannot retrieve authentication info.
> Sorry.
>
> u RH apod to akorat nebude vypisovat sorry. ty informace nemuze ziskat,
> protoze nema pristup k shadow.
Pristup k shadow nema, protoze neni suid :-)

> krome toho, z toho ls je jasne videt, ze tam suid je, muze byt maximalne
> mount nosuid.
Na mych systemech (mandrake,redhat) je suid pri vypisu videt jako pismenko
"s". Jsem asi prilis primitivni opice, ale ve vypisu ls tazatele proste s
nevidim.

> problem je jinde..
Ano, jsem opice. Se suid muzu udelat su na roota, bez nej ne (pomijim, ze
nepouzivam su ale sudo). Muzeme se dohadovat o tom, zda prvotni pricina je v
tom, ze bez suid se nedostanu k /etc/shadow nebo v tom, ze se nedostanu k
/etc/shadow, nicmene se zcela jiste shodneme, ze bez chmod u+s /bin/su se to
proste nerozjede.

Zdenek Mazanec