OT: linuxovy kurz - namety

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Neděle Únor 3 09:13:39 CET 2002

On Fri, 1 Feb 2002 18:16:39 GMT, Ivo Kocvara wrote:

: Coz je IMHO nesmysl. Kdyz nekomu budete ukazovat, ze linux muze
: byt JAKO win, tak si ten clovek rekne: "Tak to uz mam. To je win"

: Zaklady linuxu pro uzivatele jsou prihlaseni, prava, uzivatele,
: mkdir, ls, cp

Ale nie. U bezneho pouzivatela nemozete zacat s commandline ani
pouzivatelmi a pravami, to nebude fungovat. Pokial chcete cloveka
pre Linux ziskat, ukazte mu, co v nom ide urobit lepsie ako vo Win.
Ak to nenajdete, este zrejme nie je cas na hromadne kurzy.

:> smysl skoly je vyprodukovat co nejvice poslusnych jedincu a zaclenit je
:> na odpovidajici misto do spolecnosti.

: ??? To myslite vazne?

Je to cynizmus, ale v podstate suhlasim. Mozno je to teraz mierne
inak (ja som studoval za komunistov :-)), ale ak poznate skolu,
kde sa s ludmi otvorene diskutuje o nekonformnych nazoroch a kde
nazor ziaka/studenta (akokolvek naivny a zodpovedajuci veku
a skusenostiam) niekoho naozaj zaujima, povedzte. Obavam sa,
ze ich bude strasne malo. Another brick in the wall...

: Me by na stredni skole zajimalo, ze muzu soubor zkopirovat tim,
: ze napisu 'cp "co" "kam"' a nemusim ho honit mysi po desktopu ...

Vas (aj mna) tiez. 95% pouzivatelov nie. Nesledoval som zaciatok
threadu, pokial chcete ucit ludi, co sa k pocitacom dostali tak,
ze ich zaujima programovanie, mate pravdu. Pokial ale robite
vseobecny kurz, s commandline neuspejete a vacsina vam na prednasku
o pravach zareaguje "a na co su mi prava, ved som pri tej masine sam".

Zdravi
--
                                         Stano