Zpozdovani hodin

Jiri Kratochvil jkratochvil na fincommaterna.com
Pondělí Únor 4 08:40:06 CET 2002

goofix wrote:

> Diky za reakce, ale v cem muze byt problem obecne? Pokud jedu pod wokny,
> tak k zadnemu zpozdovani nedochazi? Rad bych odstranil pricinu, nikoliv
> nasledek!

Ja myslim ze wokna si berou cas z CMOSky (resp. RTC chipu). Linux si
bere cas taky z CMOSky ale ma jeste podpurny mechanismus pro presnejsi
kalibraci casu a pokud jsou v souboru /etc/adjtime nespravne hodnoty tak
pri kazdem restartu posune cas patricnym smerem (z Vaseho pohledu
spatne) doporucuji vam k cetbe "Clock Mini-HOWTO".

A nejrychlejsi reseni je (za predpokladu ze Vam cas ve woknech jde
spravne) najit ve kde se ve startovacich skriptech dela neco se souborem
/etc/adjtimex a patricne radky zakomentovat (jak pri startu tak pri
shutdown).

JiK