Re: OT: Důvod přechodu na Linux

Libor Dub libor_dub na email.cz
Pondělí Únor 4 09:34:05 CET 2002

Já nesouhlsím s jedním názorem, který tu zazněl, že Linux je pouze
pro Linuxové Guru aže by měl zůstat pomalu jen v textovém módu bez
oken a konfiguračních utilit, ikon a jiných "klikacích věcí". Já si
myslím, že toto není záměr tvůrců Linuxu ani směr, kterým by se mohl
ubírat OS 21. století. Naopak si myslím, že nás čeká další pokrok v
podobě ovládání počítače posunky, hlasem, ...

Já si myslím, že Linux může velmi dobře sloužit i těm nejneznalejším
lidem, jako je třeba Váš děda (nebo Váš pes), jen bude v tomto případě
potřebovat administrátora třeba v podobě Vás. Pak právě ikony a
intuitivní uživatelsky přítulné prostředí zajistí, že mu systém bude
sloužit a plnit tak funkci, pro níž byl vytvořen.

Myslím, že síla Linuxu spočívá právě ve svobodě, kterou uživateli
dává - vždyť pokud chcete, můžete používat pouze konzoli a X-ka si
vůbec neinstalovat, stejně tak řadu utilit a místo nich editovat
přímo konfigurační soubory. Pokud jste ale pohodlnější uživatel,
tak asi zvolíte cestu kompromisu, nebo budete přímo používat Linux
typu SuSE, kde si vše můžete nastavit z grafických utilit. Myslím,
že to je vhodná cesta pro toho, kdo se správou Linuxu neživí, ale
používá ho přímo k práci.

Co se týče třeba mého důvodu přechodu na Linux, byl to především
mnohem vyšší multimediální výkon v oblasti TV a grabování a bezpečnost.
Hlavně bezpečnost je důvodem, proč říkávám, že "Windowsy mám rád,
ale ne na svém počítači". Já je vskutku mám celkem rád a dosud na
nich dělám, i když kdybych si mohl všude vybrat, volil bych už
Linux, tak jako doma.

A nadávání na Windowsy? Pokud to je konstruktivní kritika a ne
pubertální výjev, tak to je myslím přijatelný. Já sám Windowsy
často kritizuju, a to proto, že na nich musím dělat a nemůžu
se vyhnout některým problémům, který se pořád neřeší.

Oak

---
   ---------> Created by Email.cz