Re: OT: Linuxovy kurz - namety - long

David Klementa ilicz na seznam.cz
Pondělí Únor 4 11:28:59 CET 2002

K prispevku Martina Tomaska 1.2.2002 18.55 :)
(http://www.linux.cz/lists/archive/linux/139727.html)

V tech kurzech mi jde spis o to, dat tem lidem opravdu zaklady
OVLADANI LINUXU a ne je ucit konkretne KDE, nebo treba GIMP (i kdyz
jim taky venujeme nejaky casek).

Jo, mimochodem, jsem v prvnim rocniku FEI VUT v Brne.

zaklady linuxu je dost siroke tema:

> 1. zaklady linuxu -- kernel linuxovych distribuci se jmenuje Linux.
> 2. distribuce (v tom pripade by se to melo jmenovat spis napr. > > >    zaklady Redhat Linuxu), z vaseho pohledu to ma dat tem lidem
>    zaklady pro RHCE :-)

ja osobne jsem se ucil zaklady na RH5.2, pozdeji RH7.0 a protoze jsem
se ucil ovladat linux pres konzolu, nemel jsem pozdeji zadne zvlastni
problemy s ovladanim jak treba FreeBSD ve skole, tak Slackware (v
Internetu). Obecne si myslim, ze zvladnu ovladat system typu *NIX...
Mezi nami, nevim, co ma p. Tomasek proti RH...

> 3. zaklady ovladani systemu (tj. z pohledu uzivatele). coz imho
> musi znamenat neco jako zaklady windows.
To by se to pak jmenovalo neco jako 'Zaklady ovladani grafickych
prostredi...' Tam bych potom mohl vykladat o Win i o KDE a ostatnich
lin. GUI... Ja chci ty lidi naucit uplny zaklady a pocitam s tim, ze
ty 'slabsi' jedince mozna zprvu zastrasi texova konzole, ale
predpokladam, ze vy jste taky nezacinal hnedka Xkama... HE? ;)

> smysl skoly je vyprodukovat co nejvice poslusnych jedincu a
> zaclenit je na odpovidajici misto do spolecnosti.
Clovece, vy si to predstavujete jak Hurvinek valku... ;)
IMHO schola ma za ukol lidi hlavne naucit myslet a jestli jste to za
ty (zhruba) 4 rocniky CVUT nezjistil, nevim, co tam delate...?

presne tak

> asi zacinam chapat -- podle Vas je linux neco, co bezi bez
> grafixkeho rozhrani nekde na serveru. sorry, ale to nikoho na
> stredni skole nebude zajimat, nikdo si z toho nic neodnese
Prominte, ale podle me neni graficke rozhrani pro beh Linuxu
BEZPODMINECNE NUTNE... Ja dlouha leta fungoval ve vsi spokojenosti i
bez Xek a nestezoval jsem si...

> pocitac je jen nastroj, stejne tak i operacni system. k tomu, aby
> byl clovek schopen system ovladat, nepotrebuje znat prakticky nic.
V pripade linuxu toto bohuzel neplati, pokud chcete tenhle (IMNHO
vyborny) OS pouzivat, je potreba prekonat jistou miru aspon
zakladnich znalosti. Vysada toho, ze prijdu, senu k PC-cku, zapnu OS,
v nich nejaky (blize nespecifikovany) program a metodou
pokus-omyl-hruby_omyl neco udelam je vysadou (nebo mozna prokletim)
OS M$ Windows
> ale nez zacne system zkoumat, mel by ho byt schopen prakticky
> pouzit.
Prave proto musi ziskat nejake ZKLADNI znalosti (ovladani konzole)...

BTW: nejste taky tak trosku zaryty Win-klikac??? ;)

tohle byl zase muj nazor...

S pozdavem vsem David 'Ilicz' Klementa
--
"Close the Windows, shut the Gates..." (neznamy klasik)

David 'Ilicz' Klementa
web:http://www.stud.fee.vutbr.cz/~xkleme00
mail:ilicz na seznam.cz
ICQ:#137287977		mobil:0724/006382