OT: Linuxovy kurz - namety - long

Martin Tomasek mtd na mk.cvut.cz
Úterý Únor 5 14:03:44 CET 2002

> To by se to pak jmenovalo neco jako 'Zaklady ovladani grafickych
> prostredi...' Tam bych potom mohl vykladat o Win i o KDE a ostatnich
> lin. GUI... Ja chci ty lidi naucit uplny zaklady a pocitam s tim, ze ty
> 'slabsi' jedince mozna zprvu zastrasi texova konzole, ale predpokladam,
> ze vy jste taky nezacinal hnedka Xkama... HE? ;)

ne, zacinal jsem na RH v konzoli. Xka mi na 386ce vubec nebezela.

> Prominte, ale podle me neni graficke rozhrani pro beh Linuxu
> BEZPODMINECNE NUTNE... Ja dlouha leta fungoval ve vsi spokojenosti i bez
> Xek a nestezoval jsem si...

ono pro beh linuxu neni potreba v podstate zadne rozhrani, jak uz jsem
psal, existuje napr. satelit, ktery funguje pod linuxem. ale to se
dostavame k tomu, ze tu kazdy pod pojmem linux rozumi neco uplne jineho,
a ve chvili, kdy jsem tu vypsal body, co je vsechno mozne pod timto
pojmem rozumet, dostal jsem reakce na kazdy bod zvlast :-))

ok, tak co je vlastne chcete naucit? proc tomu nerikate tak, jak se to
opravdu jmenuje? chcete ty lidi ucit zaklady nektere _distribuce_ linuxu.
linux je jen jadro systemu, nejaky uzivatelsky interface k tomu dava
shell (zminite se o vic shellech, nez jen bash? napr. csh, zsh), dalsi
vec je, ze mame radu jednoduchych programku, ktere se z bashe spousteji a
muzou ruzne propojovat atd.. ale to nejsou zaklady pro uzivatele toho
systemu, jsou to zaklady pro powerusery, dnes si je uz totiz
skutecne mozne pod pojmem uzivatel linuxu predstavit _sekretarku_, ktera
neco pise v editoru.

> Prave proto musi ziskat nejake ZKLADNI znalosti (ovladani konzole)...

ovladani bashe + par kombinaci na prepinani virtualnich konzoli + 2
kombinace klaves pro init :-)

> BTW: nejste taky tak trosku zaryty Win-klikac??? ;)

asi vas zklamu, ja posledni 2 roky videl win jen v pripadech, kdyz jsem
resil nejake jejich hloupe problemy (jako faxchange, ktery chtel posilat
faxy pres isdn modem :-))

BTW, jak me muzete z neceho tak strasneho obvinit? ;-)

--
Martin Tomasek, mtd na email.cz
rfc2795: Infinite Monkey Protocol Suite (IMPS)