predinstalovany linux

Ing. Vlastimil Pospíchal vpospichal na centrum.cz
Pondělí Únor 4 13:30:37 CET 2002

> Spravna otazka. Jak jsem jiz psal v jinem threadu, je to vec obchodniho
> modelu. Linux ma jiny obchodni model, nez "uzavrene systemy" a vydelavat na
> nem (ne, to neni hanlivost) lze na zaklade sluzeb. Ovsem pojem "sluzby"
> jaksi predstavuje vice/mene nevyhnutelnou investici do lidi a s tim zatim
> neumime zachazet.
> Michal Vymazal

SuSE Linux 7.2 jsem normálně koupil v knihkupectví jako krabici.
Byla v ní registrační karta s licenčním číslem. Je nějaký rozdíl
v tom, jestli tu krabici koupím v knihkupectví nebo v obchodě
s počítači ať s počítačem nebo bez něj? Instalace Linuxu (vlastně
jen překopírování z jiného HDD) může být součástí prodeje nového
PC úplně stejně jako instalace Windows.

Vidím 2 možné důvody, proč to tak nefunguje:
- Obchodník je neznalý nebo líný
- Obchodník je vázán smlouvou s MS, že nebude na PC instalovat
  jiný OS, než od MS

Osobně bych si Linux buď nenechal instalovat nebo bych si ho po
prohlídce nainstaloval znovu a po svém. V této konvi asi každý.
:-)

Bye Kit
--
Ing. Vlastimil Pospíchal