predinstalovany linux

Michal Vymazal gandalf na mbox.vol.cz
Neděle Únor 3 22:02:52 CET 2002

Ing. Vlastimil Pospíchal wrote:

> Windows xx OEM stojí něco kolem 3800 Kč, SuSE 7.2 jsem koupil za
> 2000 Kč, RedHat 7.2 jsem viděl na pultě za 1000 Kč, proč by nemohla
> být cena PC s Linuxem o 1800 Kč (resp. 2800 Kč) nižší? Samozřejmě
> v obou případech počítám i s dodáním "krabice", resp. registrace
> s podporou. Myslím, že ten rozdíl by trh s PC silně ovlivnil.

Spravna otazka. Jak jsem jiz psal v jinem threadu, je to vec obchodniho
modelu. Linux ma jiny obchodni model, nez "uzavrene systemy" a vydelavat na
nem (ne, to neni hanlivost) lze na zaklade sluzeb. Ovsem pojem "sluzby"
jaksi predstavuje vice/mene nevyhnutelnou investici do lidi a s tim zatim
neumime zachazet.

--
Michal Vymazal
gandalf na mbox.vol.cz