OT: Důvod přechodu na Linux

Pondělí Únor 4 19:17:55 CET 2002

On Mon, Feb 04, 2002 at 05:33:24PM +0100, Ing. Miloslav Ponkrác wrote:
> Možná mě ukamenujete, ale život mě několikrát vyškolil, když mi ukázal, že
> to na co nadávám je relativně dobré.
V pohode :-)

> Já jsem nadával na MS programy, na jejich nespolehlivost, apod.. Poté k nám
> do firmy přišly vývojové nástroje od jedné americké firmy, a které padaly
> jak hrušky a chovaly se divně.
Hej, MS neprodukuju nahorsi softver, len to povysili na standard a podarilo sa
im presvedcit uzivatelov, ze je to v poriadku. Musim uznat, ze tuto pracu
zvladli dokonale. Vsak sa pozrite ako neefektivne su casto nasadzovane ich
riesenia, a vacsine ludi sa to zda normalne.

Druhe stadium je, ked uz su uzivatelia na closed-source produktoch zavisli.
Toto zvladol Microsoft tiez dokonale (a ostatne firmy by boli sproste keby na
vagon tiez nenaskocili, zeano).

Mozno by chcelo zriadit nejaku organizaciu na pomoc zavislym na Microsofte.

> Návrat k MS programům připomínal rajsou zahradu.
Uff, dufam ze mne sa nic takeho nestane :-).

> Na něco je lepší to, na něco ono.
Definitivne.

> Linux mě uspokojuje, protože je jednodušší, přímočařejší, ale je také takový
> "nedodělaný".
To zavisi od uhla pohladu a oblasti, v tom comu sa venujem ja sa mi zda
nedodelany skor windows, ale to je len osobny nazor.

> Určité druhy programů jsou jen na Windows.
... a to je ta zavislost o ktorej som hovoril.

> Dnes dokážu pracovat i programovat na obou OS. Linux mě neuživí jako
> programátora (možná v Praze, a to kdo ví jestli), takže programuji pod
> Windows.
Nastastie ja ponukam skor sluzby ako programy, takze sa mozem koncentrovat na
Linux, a ked raz za cas sadnem k nejakej windowsovskej masine tak to nejako
vydrzim.

> Uvědomuji si, že díky Windows mohu programovat, a díky Windows mohu
> pracovat více s Linuxem (některé znalosti s Windows jsou použitelné i na
> Linux a naopak, dále v rámci práce i Linux sem tam někde protlačím). Takže
> Windows vydělává na to, aby občas se někde uplatnil i Linux.
Jasne, v pohode.

> Souhlasím. Až tedy na to, že doc a xls je dnes už celkem jednoznačný
> standard.
... rovnako ako win32 binarky, ale v tomto pripade je to horsie lebo doteraz
neexistuje "protistandard". OpenOffice, Koffice, abi, ... maju kazde svoje.
Sice je to konvertovatelne a vsetky su zadarmo a "open", ale protivaha to nie
je.

> A díky aktivitám na Linuxu se stává i multiplatformním standardem.
> Bohužel.
Ja si myslim ze doc a xls su dostatocne reverse-engineerovane uz dlhsi cas
(sam som pracoval s kodom jedneho dekodera), problem je, ze do officovskeho
dokumentu mozes svacnut vselijake ole objekty ktore potrebuju nejake
windowsovske dllko a si v keli, lebo to vyzaduje vyssiu uroven integracie
dekodera napr. s wine-om a to ziadny nema.

> Možná je to důsledkem toho, že se příliš prosazovaly "příliš technické"
> standardy pro běžného uživatele. Jako TeX, apod..
Tiez si myslim ze to takto bude/bolo.

> Linux potřebuje přátelskou tvář. Zatím má tvář "serverového systému", na
> který je potřeba se brodit horou manuálů, a na který potřebujete mnohem
> větší znalosti. To lidi odrazuje.
Hej, avsak toto je z podstatnej casti psychologicka zalezitost a o to tu ide,
aby sme tu v liste (a inde) zaciatocnikom poskyli podporu na inej urovni ako
nejakym pologuruom :-)

Ale uznavam ze kopa veci tuto tvar este neziskala ani prakticky, ale to je len
kratkodoby problem, pracuje sa na tom.

> Myslím si, že každý operační systém se dá obalit "user friendly" prostředím
> pro začátečníky. A kdo chce, ať jde do útrob systému.  Slyšel jsem, že třeba
> MAC OS má dnes Unixové jádro. A uživatelsky přívětivé.  Proč to jde tam?
Lebo maju PR oddelenie, prieskum trhu a centralizovanu spravu. Prve 2 body su
dolezite a urobitelne aj pod linuxom, treti nie je potrebny, len to bude trvat
dlhsie.

> Otázkou je, zda "zlá" strana není každá úspěšnější společnost. On je ten
> vývoj logický, prostě založíte firmu a snažíte se. A pro komerční firmu je
> velmi lákavé získat monopol, patent, či jiné výsadní postavení.
Nie nevyhnutne aj ked nieco na tom argumente je. Ide o to, ci chce ziskat
OCHRANU pred konkurenciou PRAVNOU alebo LEPSIE POSTAVENIE na trhu EKONOMICKOU
cestou. Proti ekonomickej nemam najmensie vyhrady, proti pravnej hej.

> Ale souhlasím, že firmy by měly mít protiváhu proti těmto snahám. Jinak
> tento lákavý krok provedou.
Hej, musime robit spravnu advocacy :-)

> Ale pro veřejnost to tak vypadá. Nehledě na to, že to jeden člověk z této
> konference napsal jako primární důvod.
Ano, musim ti dat za pravdu, mix startupov ktore s PR nemaju skusenosti alebo
robia vapourware a fanatickych antiwindowsakov nam dobre sluzby nerobi :-(.

> U mě je to podobně, až na to vykašlání se Windows. Uvědomil jsem si, že
> Linux je jen jedním z OS, a Windows také.
Ja som si toho vedomy tiez, ale Linux je mi jednoducho najblizsi. GPL
povazujem za efektivnu metodu ochrany mojej "intellectual property" a furt sa
vrtam v nejakych zdrojakoch, lebo to potrebujem na pracu a zabavu. Windows mi
moze jednoducho ponuknut velmi malo, zostava vlastne len ta "zavislost", na
jeden projekt potrebujem online-banking a banka ma len soft pre windows tak
som si to dal do vmware-u.

> Proto se snažím pracovat s programy, které jsou na většině OS.
Moment, to je trocha ine, "Programy" a "OS". Ja tiez robim vacsinou s
programami, ktore bezia na viac OS-och. Len nevidim napr. dovod, preco by som
si instaloval XP a potom tam nahadzal bash, perl, mutt, vim, gcc, apache,
open-office a ked sa objavi bug vo videodrajvri tak som aj tak v keli.

> Abych řekl pravdu, snažil jsem se po určitou dobu přejít na Linux, ale
> zjistil jsem, že ho nikdo nechce. Myslím po komerční stránce. Respektive
> možnosti práce s ním jsou omezené.
Zavisi do akej oblasti to cpes a do akej miery si schopny zabezpecit support.

> Linux je bezvadný v textovém režimu. Z hlediska grafického ovládání a práce
> v grafickém režimu dávám přednost Windows. Celkově řečeno, Linux má své
> plusy a mínusy a Windows také. Pokud zrovna nedělám server, pro mě jsou
> výhody a nevýhody obou systémů zhruba v rovováze.
Za seba mozem jednoznacne povedat ze linux mi vyhovuje aj v grafike, aj ked
okrem browseru a obcasneho ofisu robim furt v terminali a nevidim dovod, preco
by to inac malo byt efektivnejsie. Samozrejme, "graficky" mi bezi napr. aj
gabber a klipper ale cas s nimi priamo straveny je maly. A virtualne desktopy
mi ulahcuju orientaciu.

No a prave teraz to zacne byt kul: hry a multimedia robim na druhom compe na
to vyhradenom, a prave to, ze to mozem robit aj z terminalu aj mysou je
vyhodne, mysou si naklikam aky film chcem pozerat, a pocas toho mozem cez
ssh robit daco ine. Alebo sa z hocikade z internetu nasshnem a reattachnem
screen a pozrem ako stoja downloady.

Iste, da sa to aj s windowsom (napr. vnc) ale "neni to to prave orechove". Ale
k zdrojakom plejerom divx a DVD a videodrajvrov sa vo windowse nedostanem.
(pre rypalov: ano, vlc zevraj bezi aj pod windowsom, ale "neni to to prave
orechove" :-))

> Ano, řekl jste to přesně. Vezměte to takto, já o něčem řeknu, že Windows
> jsou blbý a Linux lepší. Jako nezaujatý pozorovatel očekávám nesplnitelné,
> prostě systém, ve kterém bude všechno dokonalé, ideální a nejlepší. Při
> takovém očekávání mě zklame Linux i tehdy, když bude o dost lepší, než
> Windows.
Ano, teraz ste to presne vystihli zase vy :-)

> Ale správněji jde o to, že by se měly najít použití Linuxu v oblastech, kde
> je Linux silný. Ale realisticky, nikoli jen zbožné přání.
Hej, treba si brat priklad z MS. Jednoducho namiesto spoliehania sa, ze
zakaznik je racionalny, to zahrat psychologicky.

> Možná by to Linuxu pomohlo více.  Možná by nebylo špatné vyvázat v "public
> relation" srovnání Linuxu s Windows.
Presne tak, a hlavne treba "zinteligentnit" fanatikov, aby neskocili na kazdu
drobnu provokaciu a nedosrali vsetku nasu snahu :-)

> Já to ve Windows udělám stejně. Jenom si musím nastavit jako ovladač
> "standardní modem".
Je to mozne ze to ide jednoducho, ako som hovoril s Win moc nerobim, vtedy som
mal nejaku 95ku.

> S pozdravem
> Miloslav Ponkrác
Bye,