Rozumna prezentace acoutingu.

Úterý Únor 5 15:58:04 CET 2002

	Nedalo mi to...

Dalibor Toman wrote:
> Pokud nemate nejakou gateway u AP, pak Vam lokalni toky klientu z
> jednoho AP
> chodi po napajeckach tam a zpatky - my se snazime tyhle bludny toky
> omezit. Proto
> je snadne merit "centralne" pro dany AP

	Snazite se omezit => nemuzete vyloucit opak, mereni uzivatelskych dat
by mne nekdy v preciznim podani fakt zajimalo...

> počítání?
>
> Nevim jak Vy, ale my neumime protlacit 11Mbps radiem vic nez nekolik
> Mbps

	A kdo rikal, ze veskere radio musi byt v public frekvencnim rozsahu?
Jsou prece i jine nemetalicke technologie...

> Podle mych zkusenosti chytre navrzene mereni (ipchains) neni na zatezi
> CPU znat.
> Samozrejme desitky mbps nam tim netecou...

	Pokud to mate 'hashovane' jako strom, ani vetsi pocty pravidel
(minimalne tisice) nevadi, protoze vesmes packet prochazi jen nekolika
uzly... Ostatne, zminka nekde u filteru u32 v Adv.routing HOWTO o
hashovani pravidel je vec, kterou jsem pouzil naprosto intuitivne jiz
pred vice jak 2 lety a jako nejaka super vec mi to nepripadlo...:-)

> nezapomnel, shapery (az na par vyjimek) nepouzivame. Proc taky -
> pocitana
> data jsou od toho aby jich co nejvic za co nejkratsi dobu klient
> nasosal, ne?

	Myslim, ze zakaznici jsou to spise takovi, kteri chteji byt 'on-line'
(instatni zpravicky, e-mail maleho rozsahu, hot-line), ale neprovozuji
systemy narocne na bandwidth...

> jedna vec je kapacita pateri, druha kapacita vlastniho AP

	Porad mluvite jen o AP, zapomente, ze sit GIN je postavena na AP, AP je
skutecne Access Point urcite (jedne) technologie, nic vice...

> ze nejakej ten Morfeus/KazAA a spol u nej bezel, ale kdyz se to vezme
> do
> dusledku, tak moc dukazu nekdy clovek podat nemuze)

	Rovnez by mne zajimalo, jak by ISP dokazoval, ze zakaznik nasosal
spoustu dat (ony DDoS utoky z vnejsku jsou take zname).

	Co se tyka mne jako zakaznika, jedno sladke tajemstvi je (nebudu
konretni, maslo na hlave ma vice ceskych ISP), ze jsem si coby zakaznik
napocital VZDY vice dat (nekdo pomerne markantne) nez ISP, rozdil vlivu
komunikace mezi AP nelze vyloucit, ale tak vysoky snad byt nemohl...;-)
[nemluvim nyni o technikach, jak zamerne zmast pocitadla, mluvim o
naprosto regulernim legalnim provozu]

PS: S pocitanou linkou prosim uz na mne nechodte (nenabizejte)...:-)