samba, debian, nefunkcni synchronizace hesel z Win9x

nomad na centrum.cz nomad na centrum.cz
Úterý Únor 5 16:36:07 CET 2002

Dobry den,
Mam nasledujici problem :
Na debianu (potato) mi v sambe spravne nejede synchronizace hesel
mezi sambou a systemem (unix passwd sync). Pomoci smbpasswd jako
uzivatel (na  stejnem stroji kde je i samba) si heslo mohu zmenit
a synchronizace probehne spravne. Z win9x jiz ne. Pote, co jsem
si zapnul logovani jsem zjistil, ze je problem zrejme v tom, ze
pro zmenu hesla v systemu se ma volat 'passwd program' jako root.
Ale k tomu pri pokusu zmenit heslo z Win9x zrejme nedochazi,
nebot je v logu zobrazena zadost na vlozeni 'current passwd'
uzivatele. Cvicne jsem si udelal vlastni skript , kde jsem pouzil
chpasswd se suidem na roota a jelo to v poradku. Nevite prosim, v
cem je problem ? Mam starsi stroj, takze nemohu prilis
experimentovat s kompilaci jadra atd. (bezi to asi 4 hodiny :( )

Dalsi info:
Linux distribuce je debian potato (tusim 2.2.r3)
samba 2.0.7 (testovano i po apt-get -> 2.0.8)
zkousel jsem i kompilaci samby 2.2.0 se stejnym vysledkem (ale s
tim nemam zadne predchozi zkusenosti ;) )
jadro je 2.2.18pre21
testovane jsou Win95osr2 cz a Win98se cz

postup zmeny hesla:
na linuxu (stroj se sambou, nanestesti nemam jiny) jako bezny
user: smbpasswd - zmena hesla pro sambu i system probehne ok

na win9X: net password \\server - skonceno s chybou a v logu
zadost o 'current passwd'

piste mi prosim na mail nomad#centrum.cz, nemam pravidelny
pristup na net ;(

Diky moc

Michal Kopecny

-----
Skvělá valentýnská přání a loga na mobil
http://user.centrum.cz/redir.php?url=http://www.orionmodreznebe.cz