Re: OT: Důvod přechodu na Linux

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Středa Únor 6 08:42:28 CET 2002

"Petr Klimovic" <pizi na jinak.cz> schrieb im Newsbeitrag
news:1012934904 na f59.n421.z2.gate.fidonet.cz...

> Ve svete free software se povazuje za samozrejme, ze s
> programem dostanu dokumentaci ktera vycerpavajicim zpusobem
> popisuje co program dela, co kam zapisuje, co odkud cte.

Umm, a kde je ten raj, kde to tak je? :-) Napriklad by ma zaujimal
popis veci v /usr/X11R6/lib/X11/xkb - dokumentovane je velke h...
Nechce sa mi verit, ze vsetky klavesove mapy vznikli sposobom
copy&paste & trial&error, ale asi to tak bude.

Odkedy sa moj e-mail v niektorych mapach objavil, pride mi raz za
niekolko mesiacov od niekoho otazka, ze ci neviem, kde sa da zohnat
dokumentacia :-)

Dalsim typom konfiguracie, ktora je malokedy popisovana,
su X resources.

Vyhod free software je vela, ale zrovna kvalitnu dokumentaciu
by som za jednu z nich nepovazoval.

> V krajnim pripade je tou dokumentaci zdrojak.

To je tiez casto jedina zachrana :-)

> Ve Windows temer kazdy program pise do registry, ale jeste
> jsem se nesetkal s tim, ze by existoval popis toho, co kam
> pise.

Ako kedy - u MS produktov sa vela veci da najst v knowledge-base,
staci vediet hladat.

Osobne si myslim, ze s prichodom zlozitejsich aplikacii to k nejakemu
typu registry smerom casom pojde aj v Linuxe, aspon co sa okienkovych
programov tyka. Predpokladam, ze to bude na baze XML a ze
to nebude taka tragedia.

Zdravi
--
                                                     Stano