Re: OT: Důvod přechodu na Linux

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Středa Únor 6 09:50:45 CET 2002

"Michal Hajek" <hajek na nspuh.cz> schrieb im Newsbeitrag
news:3C60E603.F9525702 na nspuh.cz...

> Tento thread jsem nesledoval, takze sorry, pokud jsem mimo, ale:
> neco jako win registry v linuxu ???? Ne. NE. NE! Proboha.

Myslim registry ako miesto, nieco, co centralizuje umiestnenie
konfiguracnych suborov a vnasa do nich uzitocne konvencie.
Nie zbastardenu implementaciu tohoto principu v konkretnom OS.

> Nemuzu si vynachvalit, ze vsechno podstatne se v U*xech konfiguruje
> pres textove soubory.

Saozrejme - cokolvek, co nie je editovatelne z minimalizovanej
rescue diskety, sancu na uspech nema.

> Vam prijde neco lakaveho na tom, ze aby se v systemu neco
> nastavilo jinak, musi ten system napred komplet nastartovat -
> vcetne GUI ? Nebo byt odkazan na to, ze nastavite jen to,
> co vam povoli program, ktery se v tom konfiguraku vyzna ?

Preto som pisal o XML - v XML suboroch sa vim-om hrabem
uz nejaky cas a pripada mi to pohodlnejsie, ako na to pouzivat
specializovany tool :-)

Idea je nasledovna:

- format citatelny clovekom - okrem jednoduchej moznosti rucnych
  zmien je zaujimava aj moznost spravy v nejakom version-control
  systeme, robenie diff-ov a.p.

- format nezavisly na aplikacii, ku ktorej konfigurak patri - su aj ludia,
  co im viac vyhovuje klikanie na sposob roznych control-panelov a.p.

- centralizovane umiestnenie - kto vie, kde sa prave dnes konfiguruju
  parametre ghostscriptu, ktore sa pouziju pri tlaci cez frontu foo,
  nech zdvihne ruku

- jednoduchy backup kompletnej konfiguracie systemu

- jednotne API pre pristup z programov - nie je predsa nutne,
  aby kazdy pisal svoj vlastny parser konfiguraku

- rozsiritelnost - nova informacia neznamena, ze starsie
  programy si s novym formatom neporadia

- dokumentovatelnost - nepacilo by sa vam, keby existovala
  konvencia pre konfiguracne subory a k helpu by sa dalo
  okamzite dostat?

Zdravi
--
                                                   Stano