OT: Důvod přechodu na Linux

Oto Buchta tapik na neo.cz
Čtvrtek Únor 7 11:21:09 CET 2002

Dne st 6. únor 2002 09:50 Stanislav Meduna napsal(a):

> Idea je nasledovna:

A ktery z tebou zminenych bodu nesplnuje rc.config od SuSE?

> - format citatelny clovekom - okrem jednoduchej moznosti rucnych
>   zmien je zaujimava aj moznost spravy v nejakom version-control
>   systeme, robenie diff-ov a.p.

- promenna=hodnota je krasne citelna

> - format nezavisly na aplikacii, ku ktorej konfigurak patri - su aj ludia,
>   co im viac vyhovuje klikanie na sposob roznych control-panelov a.p.

menit neco ve stylu klic=hodnota lze snad opravdu velmi jednoduse

> - centralizovane umiestnenie - kto vie, kde sa prave dnes konfiguruju
>   parametre ghostscriptu, ktore sa pouziju pri tlaci cez frontu foo,
>   nech zdvihne ruku

jeden soubor a jeden adresar?

> - jednoduchy backup kompletnej konfiguracie systemu

tar czf backup.systemu /etc/rc.config*

> - jednotne API pre pristup z programov - nie je predsa nutne,
>   aby kazdy pisal svoj vlastny parser konfiguraku

vzhledem k tomu, ze ziskat promenne prostredi lze (snad krome Javy) uplne
vsude vskutku trivialne ...

> - rozsiritelnost - nova informacia neznamena, ze starsie
>   programy si s novym formatom neporadia

No zkratka pokud to nebude mit v promennych prostredi, vezme starou verzi ...

> - dokumentovatelnost - nepacilo by sa vam, keby existovala
>   konvencia pre konfiguracne subory a k helpu by sa dalo
>   okamzite dostat?
SuSE zavedlo konvenci

# Tento text
# je klasicky komentar
# a bude zobrazen
# jako napoveda pri editaci polozky

PROMENNA=hodnota

Je to dostacujici, jak se okamzite dostat k helpu?
co treba
CYKLUS:
foreach $soubor in @jmena_souboru {
open (CONFIG, $soubor) or die "Doprkenyvohradyjaktozenejdesotevrit";
while($radek =<CONFIG>) {
   if (/^#/) { $help=$help+$radek; }
   if (/^(\w*)=(.*)/) {
	$promenna=$1;
	$hodnota=$2;
	if ($hledana_promenna ==$promenna) {
		break CYKLUS;
	} else {
	$help="";
  }
}

Je mi jasne, ze mne spousta perlistu sezere, nebot jsem jiz dlouho neperlil a
toto pisu od pasu....
--
Oto 'tapik' Buchta