Postgre vs My SQL

Ing. Miloslav Ponkrác miloslav.ponkrac na infos.cz
Středa Únor 6 12:30:52 CET 2002

>S posledni verzi MySQL, ktera ma cache vysledku, bych si nebyl tim
>predhanenim ze strany Sybase tak jist, zvlaste ve webovem nasazeni,
>kde se porad dokola mota par stejnych selectu. Nicmene pripoustim, ze
>(stejne jako Vy ;-) nemam cisla, kterymi bych predchozi vetu zespodu
>podsprajcoval. A ano, touto pripadnou flame by bylo dobre nerusit
>linuxove kruhy, takze za trest si uvarim caj.

To je právě to, že nikdo neví, pro co to vlastně tazatel výsledku chce
použít. Já bych třeba pro webové nasazení použil MySQL ani bych nemrknul.
Pro náročnější webové nasazení bych uvažoval spíše třeba tu Sybase, nebo
nějakou komerční databázi.

Pro aplikace typu informační systém bych ale nepoužil ani MySQL (je příliš
očesaná), ani PostgreSQL (nemám k ní důvěru - no flame, pouze můj názor).
Pro takové nasazení už je potřeba podpora referenční integrity, triggerů,
apod.., a to MySQL nemá. Pro IS je nutné, aby databáze byla spíše aplikační
platformou, než jen skladištěm dat.

Interbase je geniální pro lokální nasazení, má možnost ovládání db souborů
pomocí sdílené knihovny. Až bude MySQL verze 4.0 ve stable verzi, tato
možnost je tam také.

Potom je také důležité různé drobné nuance. Například podpora do
nejrůznějších vývojových prostředí.

Co se týká čísel, je to hrozně ošidné. Dnes se již prakticky každá databáze
dá nastavit v mnoha parametrech a tak můžete ladit výkon databáze ve vztahu
k dalším hodnotám, například potřebě zdrojů. Jenom třeba ta MySQL je velmi
flexibilní, lze nastavit velikosti různých vnitřních bufferů, takže je možné
jí třeba nastavit do režimu, kdy zabere pouze 2 MB paměti, stejně tak jako
do režimu maximálního výkonu. A ono se to musí trochu umět nastavit
optimálně poměry bufferů tak, aby výsledkem bylo něco jiného, než pouze
alokovaná paměť.

Totéž jsem zažil na Sybase, kde to funguje dost podobně při ladění.

Takže opravdu nemám čím bych podložil svá tvrzení ohledně výkonu, jsou spíše
"heuristická".

Snad jen poznámku, že je potřeba se zařídit i podle dalších věcí, jako je
podpora databáze do budoucna, řešení případných problémů a další.

S pozdravem

Miloslav Ponkrác