Re: Re: OT: Důvod přechodu na Linux

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Středa Únor 6 12:44:33 CET 2002

"Radek Kohout" <Radek.Kohout na op-profashion.cz> schrieb im Newsbeitrag
news:002f01c1aefd$72363a80$6f0214ac na op.opprofashion.cz...

> Prosim vas, jake jsou vyhody jedineho registru proti mnoha konfiguracnim
> souborum ?

Vid moj minuly prispevok. Okrem ineho
- viem, kde data su
- zalohovanie konfiguracie je trivialne

Rozdelenie na viac suborov ale moze kludne ostat za predpokladu,
ze bude existovat policy, co kam patri.

> Velikost - po instalaci 160 KB po nejake dobe provozu az 500KB,
> videl jsem u nas i vice nez 1MB

Mimochodom, jednu databazu, do ktorej prispieva svojou troskou
skoro kazdy program, uz vacsina ludi na svojom stroji ma a nijak zvlast
im nevadi. Hovorim o rpm databaze, ktora je pomerne dost divokym
mixom popisov, ciest k suborom, zavislosti a skriptov vykonavanych
pri urcitych udalostiach. A ak vam vadia 500 kB registry, pozrite
sa na rpm db :-)

> Orientace - horor

To pride aj v Linuxe :-) Niektore veci inak robit nejde - len co sa
viac rozsiri programovanie na zaklade verejnych dynamicky
bindovatelnych rozhrani (komponentove technologie), niekde
musi byt lahko pristupny zoznam nazvov, id-cok, verzii a umiestnenia
prislusnych komponentov. O Gnome tu uz rec bola. To je
tiez hlavny dovod horrorovej orientacie vo Win registry (ono to
nie je _az_ tak strasne, pokial clovek pozna principy).

> konfigurace - pouze spec nastroji ( nebo to nekdo umi editovat
> text.editorem?)

Samozrejme, nie raz som programom vytvoril potrebne zaznamy
a cez regedit ich naimportoval. Specialny nastroj nie je problem,
pokial je vseobecny a dostatocne maly (znovu vid. rpm).

Zdravi
--
                                                Stano