Postgre vs My SQL

Michal Kubecek mike na oksoftware.cz
Středa Únor 6 14:07:11 CET 2002

On Wed, Feb 06, 2002 at 01:56:44PM +0100, Jiri Chaloupka wrote:
>                                       ^^^^^^^^^^^^^
> To ani nahodou :-)
> Prave mySQL zavadi spoustu nestandartu resp. spatnych navyku pro
> programatory, viz absence ulozenych procedur (ci funkci, chcete-li), views,
> rozumnych transakci a pod.

Slovo standardnější je zde asi myšleno v pojetí Microsoftu, tedy jako
náhražka slova rozšířenější.

Použitelnost MySQL ale opravdu nezávisí na množství ukládaných dat ani
co do počtu řádek ani sloupců, ale na jejich struktuře. MySQL je zcela
nevhodná tam, kde jsou potřeba vazby mezi tabulkami. Dále je (vzhledem
k absenci stored procedures) zcela nevhodná tam, kde je třeba přistupovat
k datům přes různá rozhraní. Absence transakcí přináší další třídu
problémů.

> Takze jde o penize, zde bych nenasazoval mysql ani nahodou. Nasazeni
> postgresu je veci nazoru, ja myslim ze by to mohla zvladnout. Nicmene jeden
> z mych byvalych kolegu rikaval, ze pokud jde o penize, nasazovat jinou
> databazi nez Oracle ci DB2 je dost velky hazard, coz ma dost do sebe.
> Zde je treba si uvedomit, ze ukladana data v te db stravi dlouhou dobu, muze
> byt desitky let. S timto ohledem je treba k problemu pristupovat.

Ono zase nemusí jít o tolik peněz, aby to ospravedlnilo tak obrovské
výdaje, jaké by použití Oracle nebo DB/2 znamenalo.

                                                        Michal Kubeček