Postgre vs My SQL

Ing. Miloslav Ponkrác miloslav.ponkrac na infos.cz
Středa Únor 6 22:25:38 CET 2002

>To ani nahodou :-)
>Prave mySQL zavadi spoustu nestandartu resp. spatnych navyku pro
>programatory, viz absence ulozenych procedur (ci funkci, chcete-li), views,
>rozumnych transakci a pod.

MySQL se naopak snaží být komaptibilní s existujícími standardy. Tedy se
standardy ¨mimo jiné nejrozšířenějších velkých databází jako je Oracle. K
tomu přidejte ODBC, apod..

Absence triggerů, views, apod.. je daná z filozofie MySQL, být jednoduchou,
ale velmi rychlou databází. Ono je totiž něco za něco, a třeba triggery
nutně zpomalují databázi a zvyšují spotřebu systémových zdrojů.

Transakce jsou v MySQL velice rozumně, co Vám na transakcích v MySQL chybí?

Kdybych chtěl MySQL kritizovat, tak především chybí vnořený SELECT a UNION.
UNION už ve verzi 4.0 je, pokud si dobře pamatuji, na vnořený SELECT si asi
počkám.

Mezi námi, každá databáze zavádí nadstandardy oproti standardům, prostě
rozšiřuje své možnosti. To je tak u většiny programů.

S pozdravem

Miloslav Ponkrác