Postgre vs My SQL

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Čtvrtek Únor 7 08:34:16 CET 2002

On Wed, Feb 06, 2002 at 10:25:38PM +0100, Ing. Miloslav Ponkrác wrote:
>                                       ^^^^^^^^^^^^^

 IMHO absenci neceho bych nepovazoval nutne za nestandard.

> MySQL se naopak snaží být komaptibilní s existujícími standardy. Tedy se
> standardy ¨mimo jiné nejrozšířenějších velkých databází jako je Oracle. K
> tomu přidejte ODBC, apod..

 Nemam rad tyto "vs." debaty, ale todle mi neda. Prvne jsou zde obecne
 platne standardy jako je SQL92 (apod.). Za druhe ta snaha o
 kompatibilitu mi pripada ze strany MySQL celkem vlazna. Staci se
 podivat na veci jako je operator '||' nebo nektere experimenty s
 case sensitivitou u LIKE, datove typy apod. Obavam se, ze prechod
 od MySQL k jine SQL znamena celkem znatelny zasah do SQL kodu.
 Nemluve o prechodu opacnym smerem (Oracle, PostgreSQL  -> MySQL apod.)

> Absence triggerů, views, apod.. je daná z filozofie MySQL, být jednoduchou,
> ale velmi rychlou databází. Ono je totiž něco za něco, a třeba triggery
> nutně zpomalují databázi a zvyšují spotřebu systémových zdrojů.

 Souhlas. Jinak pouzivani SQL neni jen o rychlosti, ale i o moznosti
 definovat a udrzovat datovy model apod. Ted koukam na web a snad v
 4.1 bude i RI.

 Kdyby slo jen o rychlost a jednoduche ukladani dat tak je otazkou
 ma-li SQL vyznam nasazovat -- coz je obecne problem mnoha web
 aplikaci, ktere dost casto znacne neefektivne posilaji nekolik mesicu
 ten samy dotaz a dostavaji tutez odpoved. Vetsinou se pak vola po
 nasazeni nejakeho super SQL stroje na mislo rozumne optimalizace
 a ulozeni si nejakych veci nekde v pameti apache.

 K te rychlosti, zalezi co merite. Neni problem dokazat, ze MySQL je
 pomalejsi nez napr. PostgreSQL. Staci trosku vice konkurujicich si
 klientu a ta rychlost prestane byt tak bajna.
 (Znova: 4.x mozna prinese zmenu, nevim.)

> Transakce jsou v MySQL velice rozumně, co Vám na transakcích v MySQL chybí?

 V InnoDB to snad bude lepsi, ale to co je jinak dostupne by se dalo
 podle toho co jsem slysel spise nazvat zamykanim tabulek. Transakce
 nejsou jen o begin/commit/rollback, ale i o efektivni praci vice
 konkurentnich si transakci.

> Mezi námi, každá databáze zavádí nadstandardy oproti standardům, prostě
> rozšiřuje své možnosti. To je tak u většiny programů.

 Jsou i takove ktere predelavaji sve stare feature a radeji je
 implementuji kompatibilne se standardy. Jinak souhlas.

        Karel

 PS. Chce to vice kriticnosti i k oblibenym nastrojum :-)
--
 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>
 http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/

 C, PostgreSQL, PHP, WWW, http://docs.linux.cz, http://mape.jcu.cz