Re: OT: Důvod přechodu na Linux

Čtvrtek Únor 7 01:27:28 CET 2002

On Mon, 4 Feb 2002, Ing. Miloslav Ponkrác wrote:

> Myslím si, že právě toto je dobrý příklad pro různé debaty typu Linux pro
> klikaře, ano či ne. Unix by nikdy bez aktivit na PC platformě (tj. ve stylu
> MS-DOS, Win 3.1, Win32) neudělal IMHO editory stylu WYSIWYG. Namísto toho by
> dlouho dumal nad tím, zda to má udělat, dumal by nad tím, zda vůbec by měl
> psát formátovaný text člověk bez prostudování hory manuálů s popisem maker,
> apod.. A ono to jde. Prostě tady Unixu ujel vlak, a dnes bude muset
> koexistovat s doc formátem. Už se ho nidky nezbaví, to je můj názor, protože
> nemyslel na obyčejné lidi.

Pak prisli takovi, co na obycejne lidi mysleli, a vyrobili vec, ktera na
uzivatele vesele vyplazuje roletu se seznamem vsech moznych fontu a
cudliky "B", "I" a "U", ktere primo vybizeji k tomu, aby se pouzivaly
v ruznych zajimavych a netradicnich kombinacich, zatimco takove
nepodstatne veci, jako generovani obsahu (bez toho, aby to clovek musel
porad rucne opravovat) nebo dodrzeni konzistentniho vzhledu celeho textu
(bez toho, aby clovek na kazdem druhem miste musel delat rucne neco, co
styly psychicky nezvladnou), byly po pravu opominuty, protoze neco
takoveho nikdo nepotrebuje.

> Jako obrovskou chybu považuji, že CVS nedokáže běžet v módu pserver pod
> Windows. Chybu proto, že CVS by měl být dokonale multiplatformní, aby
> splňoval svůj účel. Není potom divu, že v naší firmě CVS odmítli, a namísto
> toho tam je MS SourceSafe, ač se mi zdá na mnohé věci tupější. Ale běží pod
> Windows.

A je to chyba CVS, nebo MS Windows, pro ktere jsou standardy jako POSIX
vicemene (*) vzduch?

(*) Ano, kdysi davno se Microsoft ohanel tim, ze nejaky POSIX podporuje.
To bylo v dobe, kdy jim hrozilo, ze bez splneni teto podminky si od nich
US armada a podobni nic nekoupi.