Postgre vs My SQL

Jiri Chaloupka dev na b2bexpander.com
Čtvrtek Únor 7 10:18:27 CET 2002

> Myslim, ze to bylo na databases na linux.cz (!) kde se debatovalo o
> politice firem jako je Oracle a o pripadnych problemech dostat opravu k
> nejakemu bugu o tom jak je support na urcitou release poskytovan
> nekolik let a pak mate smulu a musite prejit k necemu novejsimu coz
> casto predstavuje znacnou investici a v nekterych pripadech i zasah  do
> vlastni aplikace..... Predstava, ze jsou tyto SQL bez problemu je  dost
> spatna. Stejne jako pohadka o 10 starych binarnich souborech:-)

Takze poporade - domnivam se, ze ona kauza bugu v Oraclu byla dostatecne
vysvetlena. Pokud se nepamatujete, hledejte v archivu napr. root.cz

Dalsi vec - v soucasne dobe dokoncuji aplikaci, ktera bude fungovat jako
extranet v jedne zavedene firme. Ta aplikace pracuje primo s daty
pochazejicimi z ucetniho systemu, jsou tam data o stari presahujici 15 let.
Data jsou umistena v databazi IBM DB2 (enterprise) na stroji AS/400.
Jakkoliv mam rad Postgres pro mensi projekty, nedovedu odhadnout, jak by si
s takovymto mnozstvim dat poradila. Pokud vim, postgres je databaze primarne
stavena pro 32 bitovou architekturu, ktera ma sve hranice. CO se stane, az
mnozstvi dat presahne hranice unosnosti na teto architekture (obecne cca
4GB) a bude treba prechodu na vetsi HW? Pak uz postgres tak efektivni
nebude, a budete mit problem stavajici data prenest do jine databaze ...

Nakonec k prechodu Oraclu na Linux - moc se nedivim. Mam tady za sebou 2
stroje tridy RS/6000 na kterych bezi AIX4l (kuli dalsim aplikacim, je tam
db2 spolu s websphere enterprise, to zatim an linuxu neni moc efektivni) a
ten system se mi zas tak moc nezamlouva...
Nicmene ve zprave o Oraclu se mluvi o serverech ve vyznamu sw, silne
pochybuji ze by vyhazovali 64-bitove unixove stroje s zivotnosti v desitkach
let (na kterych linux samozrejme bez problemu bezi) a namisto toho kupovali
intelovske, ktere za 2-3 roky budou moci vyhodit (ne pro to, ze by nestacili
vykonove, ale proto ze u 3 roky stareho intelovskeho stroje Vam nikdo
nezaruci hardwarovou spolehlivost). U unixovych stroju se cena neplati ani
tak za vykon (byt take), jako za spolehlivost.
Jak jiste vite, u architektury intel je realne ocekavat spolehlivost na
urovni 96%, pokud chcete vice, musite do unixu (mysleno hardwarove).

Snad jsem se moc nerozepsal ...
Chaloupka

--
Jiri Chaloupka