Postgre vs My SQL

Jiri Chaloupka dev na b2bexpander.com
Čtvrtek Únor 7 11:30:41 CET 2002

> Porad nechapu jaka je souvislost stari dat (informace) a DB. Nebo to
> provozujete na DB2 z roku 85 a IBM vam k tomu dela radostne support?
>
> (Nic proti DB2, napr. v projektu Mape v kterem se stouram patri k
> podporovanym.)

To ne, moje pozice je asi takova, ze coby OSVC pracuji pro nekolik firem,
mezi jinymi i tato konkterni, ktera ma zakazku na popisovanou vec. Ta vec
patri (ci nova verze bude patrit) jiste vetsi zavedene financni instituci. V
podstate je mi jedno, jak to tam maji vyreseno se supportem s IBM, jen vidim
, jak stare zaznamy tam jsou a kolik jich asi tak je. Samozrejme pokud by to
bylo jen o nove jednoucelove aplikaci, bavil bych se jinak, ale zde je to
soucasti jineho systemu. Databaze je dana (mimo jine softwarem, ktery ta
spolecnost pouziva pro ucetnictvi, dale pro cinnost, ktera je jeji primarni
podnikatelskou cinnosti), vychazi nejen z dannosti zde v CR (ona instituce
je pouze pobockou nadnarodni korporace). To je prostor, kde se obecne OS
databaze jako PostgreSQL bude tezko prosazovat. Nicmene mate pravdu, pokud
naznacujete, ze je to trochu mimo tema.

> Nic. Podporuje cca 20 ruznych Unixu a existoval jeste pred tim nez
> Linux. Ostatne vyvojove/"dusevne" DB2 a PostgreSQL jsou podobne stare
> (viz. muj clanek o historii relacnich DB na root.cz).

Jak jsem jiz napsal, Postgresql mam docela rad, moje vlastni aplikace (viz
ma signatura) ji zpravidla vyuzivaji. Nicmene prosazovat ji zde by byl marny
boj.
Mimochodem, SuSE ma balik, ktery se jmenuje Database server, ktery obsahuje
 db2, jejich verzi linuxu sladenou s db2 (alespon to uvadeji), a krome
instalacni podpory i technickou podporu pro db2, coz take neni k zahozeni
.... (nedavno muj zamestnavatel delal nejakou nabidku a v rami low-end reseni
se pocitalo prave s touto variantou)

> Jeden z hlavnich vyvojaru pouziva primarne HP UNIX. PostgreSQL
> podporuje chunkovani datovych souboru. Takze vase tabulky mohou mit
> klidne 10GB. Ty maily si neuchovavam, ale obcas se v konferencich
> PostgreSQL najde nekdo s takto velkou DB. Interne pochopitelne
> PostgreSQL je schopen pracovat s int64.
>
> BTW, jak velka data muzu v DB2 dat do jednoho INSERTu a ulozit do jedne
> radky ve standardni tabulce?

Co je to standartni tabulka?
Do "bunky" typu blob muzete ulozit 2GB

> [...]
> nebo disk a ze tyto "znackove" firmy maji nekde podzemi nejake bajne
> vyrobce harware? IMHO ne, i kdyz cena 1Mb RAM do tech stroju by
> rikala neco jineho. Pro meho zamestnavatele byl ve sve dobe
> zajimavy dany vyrobce jen protoze Oracle nebezel napr. na linuxu a
> IRIX ma dodnes vlastnosti, ktere se by se obtizne delaly na linuxu (i
> kdyz cluster umi i Oracle). Ale urcite to neni o bajnem zeleze...
> Kupovat toto reseni dnes asi by se rozmyslel, 4x Xenon, 4Gb pameti a
> lepsi raid by tu potvoru urcite nahradil a za penize usetrene na
> supportu by na to mohl zamestnat dalsiho spravce...

To je vec nazoru ...
Chaloupka

--
Jiri Chaloupka