Postgre vs My SQL

Ing. Miloslav Ponkrác miloslav.ponkrac na infos.cz
Čtvrtek Únor 7 12:13:00 CET 2002

>No parada, tam, kde jde o penize lze nasadit jen snobskou databazi typu
>Oracle nebo DB2 nebo MS SQL nebo jak je to? Vzdycky jsem zil v domneni, ze

Nejde o snobskou databázi. Jen tak mimochodem, nikdo do řady nedával MS SQL,
to jste tam přidal Vy. Jde o to, jak moc jsou pro Vás data důležitá. Jde
prostě o to, že jakmile v tom lítají velké sumy peněz tak máte jiné otázky,
než jestli je databáze open source. Nikdo neříká, že by nepoužil open
source, ale nikdo nenasadí open source databázi v takovém případě jen z
lásky ke GPL.

Pokud nastanou problémy, tak jinak se budete potit, pokud jste nasadil
Oracle, a jinak pokud PosgreSQL. Pokud v případě, že nastanou nějaké škody,
a je tam PostgreSQL, tak jste jasný, skončil jste a máte smůlu. Navíc Oracle
a DB2 je řešení i pro velmi rozsáhlé databáze, je odzkoušené (neříkám, že
bez chyb).

>konkretni verze sw se nasazuje na konkretni specificke potreby. Pricemz
cena

Vždyť to říkám. Ale do těch potřeb patří mimo jiné i záruky za SW. Stejně
tak, jako si třeba nenasadíte MS do aplikací, které budou muset pracovat v
kritických podmínkách, tak si prostě v určitých případech nedovolíte nic
jiného, než sázku na jistotu a dobře odzkoušené řešení. Pořád rozumějte,
odzkoušené neznamená bezchybné, ale třeba řešení s předem známými problémy.

>sice hraje svoji roli, ale ne takovou, ze levnejsi(*) reseni automaticky
>zavrhnu.

Nikdo nezavrhl levnější řešení. O cenu databáze tu nešlo.

>Docela me prekvapuje, ze trebas zrovna oracle hodla provozovat svoji
>vnitrofiremni agendu na linuxech(**), podle teto filozofie by se mel linuxu
>stitit a ne na nej portovat co se da. Mimochodem, neznam aplikaci, kde
nejde

Tuto filozofii jste si vymyslel sám. Vymyslel jste si, že zavrhujeme levná
řešení, a řešení zadarmo úplně. My jsme jenom napsali, že do kritických
nasazení pouze Oracle a BD2. Až si několikrát po sobě užijete problémů s
databázemi, kde jde o milióny, pochopíte, co mám na mysli. Takže to prosím
nepřehrávejte na rovinu, kde to není.

I velké společnosti přijímají Linux, pokud prokáže svojí spolehlivost.
Stejně tak jakýkoli jiný produkt, ať už je, nebo není free. Unix se třeba
také bere jako záruka kvality. Proto také se kritické věci provozují na
Linuxových systémech. Tedy znovu, nejde o cenu, ale o to, jak se který
produkt ukáže v praxi.

To už je v jiné rovině.

S pozdravem

Miloslav Ponkrác