Notebook pro Linux: ... - hotswapova zarizeni

Veros Kaplan veros-XXXX na tac.cz
Čtvrtek Únor 7 13:25:47 CET 2002

Zdeněk Böhm napsal:
: > jako moduly. (tedy i ovladač IDE, je-li CDROM IDE).
:
: CDROM je IDE, ale mam takovy pocit, ac jsem to nikdy nezkousel, ze kdyz dam
: IDE jako modul, tak se mi z IDE disku nikdy nenatahne...

   Asi potom initrd, a nějaká další
:
: >     Moje zkušenosti jsou takové, že můj notebook tvrdí, že má floppy
: > mechaniku, ať už je připojená nebo ne. Když potom vytáhnu (za běhu)
: > CD-ROM a založím floppy, tak na ni normálně mohu přistupovat. Obráceně
:
: Fajn, vyzkousim...

   na vlastní nebezpečí :-)

: > to nefunguje, vzhledem k tomu, že potřebuju víc CD-ROM než disketu, tak
:
: Proc to nefunguje obracene? Jinak souhlas, taky vetsinou potrebuju CD-ROM,
: ale muze se stat, ze potrebuju neco z diskety a potom z CDcka.

    Jak jsem psal, mám HP Omnibooka. Ten má možnost použít najednou
CD-ROM i floppy tak, že se z floppy mechaniky vytáhne takovej kabel jako
od LPT a zapojí se do LPT. Pak se dá přistupovat na obě věci najednou,
takže asi proto to je tak jednoduché a asi proto ten počítač tvrdí, že
má FDD ať už ho má či ne. Jak je to jinde, to netuším.

: A jeste na zaver sahnu zase kousek jinam. Notebook ma IrDA port a celkem by
: se mi sikla moznost pouzit ho k pripojeni na stolni PC pro vymenu dat.
: Stolni PC ale nema IrDA, zato ma volny seriovy port. Nevite nekdo o nejakem
: planku na nejaky bastl, ktery by se pripichl na seriak a udelal z nej IrDa
: port? (myslenka to snad neni nerealna, ten notebook ma taky IrDA port
: pichnuty na ttyS1).

    Většina dnešních počítačů je na IrDA přichystaná, podle toho co jsem
pochopil ze stránky k Ronje tam chybí jenom připojit diodu a nějaký
modul. A některé stolní PC (třeba náš router :-) IrDA modul mají i s
diodkou.

: Na spojeni jde samozrejme pouzit null-modemovy kabel, ale jsem povaha hrava
: a rad bych si s tim IrDA portem pohral.

    Tož to jsme dva :-)

S pozdravem

Věroš Kaplan
--