Notebook pro Linux: ... - hotswapova zarizeni

Zdeněk Böhm zdenek.bohm na gammarus.cz
Středa Únor 13 08:37:08 CET 2002

> O tomto problemu jsem psal v PS. Fungovalo mi to take vzdy jen jednou.
> Podruhe neco podobneho, co pisete vy. Prekompiloval jsem si jadro
> s vypnutym auto DMA na IDE:
>
> Generic PCI bus-master DMA support:
>    CONFIG_BLK_DEV_IDEDMA_PCI=y
> Use PCI DMA by default when available:
>    # CONFIG_IDEDMA_PCI_AUTO is not set
>
> Pak mi to fungovalo vzdy (s timtez kernelem - pouze tato zmena).
> Jinak pro informaci - kernel je to 2.4.16.

Chtel jsem to vyzkouset, ale vzhledem k tomu, ze jsem nemel zdrojaky jadra
na disku, chtel jsem je natahnout z cdcka.
Ale pri mount mi to zarvalo: "Mount: specialni zarizeni /dev/hdc
neexistuje".
koukl jsem se do /dev (pouzivam - Mandrake pouziva - devfs) a /dev/hdc je
link na /dev/ide/host1/bus0/target0/lun0/cd, ktery tam neni. Lepe receno
neni tam uz adresar /dev/ide/host1.
Pritom dmesg tvrdi:
    ide1: BM-DMA at 0xfcd8-0xfcdf, BIOS settings: hdc:pio, hdd:pio
hdc: TOSHIBA CD-ROM XM-1602B, ATAPI CD/DVD-ROM drive
hdc: ATAPI 20X CD-ROM drive, 128kB Cache, DMA
Takze jadro zarizeni zdetekovalo, ale devfs se po tech mych pokusech s
hdparm nejak zblaznil. Netusite nekdo, co s tim?

S pozdravem Zdenek Bohm