qmail a adresy s plnym jmenem

Veros Kaplan veros-XXXX na tac.cz
Čtvrtek Únor 7 22:21:59 CET 2002

Michal Ludvig napsal:
:
: Petr Pajas wrote:
: >  To: =?iso-8859-2?Q?Havl._Brod=2C_Pavel_=AEid?= <abcd na efgh.cz>
: >
: > cili jmeno pred <... na ...> neni v uvozovkach. (Nejspis) to zpusobuje,
: > ze se qmail snazi najit uzivatele Havl._Brod na mem
: > mailserveru. Prestoze postu nakonec doruci, obtezuje uzivatele
: > zpravou, ze adresa Havl._Brod na mail.mojedomena.cz neexistuje a oni pote
: > zmatene volaji do Havlickova Brodu a ptaji se, zda jim mail dosel a
: > pak rozzurene pisi nam, ze nas mailserver blbne. Rada typu at moji
: > zakaznici nepouzivaji Outlook Express mi nepomuze.
:
: To se mi nezda. Qmail (stejne jako kazdy jiny MTA) se ridi podle tzv.
: obalky, nikoliv podle hlavicek.
:
: Mozna by pomohl relevantni kus vypisu z logu pro takovyto mail. Ja
: osobne Qmail pouzivam uz nekolik let a podobne problemy jsem nezaznamenal.

  Já ho sice používám teprv rok, ale podobné chování jsem zaznamenal
minulý pátek :-)
  Řešením je update Outlooku na novější, pánům u Microsoftu v té době někdo
zapomněl dát přečíst RFC o SMTP. Za určité konstelace (čeština v
popisce e-mailu, měsíc v úplňku a ještě něco, co se mi nepovedlo
lokalizovat, se Outlook se snaží poslat ten textový komentář ke
e-mailové adrese jako obálkovou adresu. Což qmail poprávu nesežere a
vrátí to zpátky.

  Pokud by to někoho zajímalo, tak můžu zkusit vyštrachat přesnou verzi
Outlooku, která to způsobovala, ale po upgrade by to mělo být vyřešené.

S pozdravem

Věroš Kaplan
--
Věroš Kaplan < veros @ tac . cz >