qmail a adresy s plnym jmenem

Michal Ludvig michal-linux na logix.cz
Čtvrtek Únor 7 17:10:59 CET 2002

Petr Pajas wrote:
>  To: =?iso-8859-2?Q?Havl._Brod=2C_Pavel_=AEid?= <abcd na efgh.cz>
>
> cili jmeno pred <... na ...> neni v uvozovkach. (Nejspis) to zpusobuje,
> ze se qmail snazi najit uzivatele Havl._Brod na mem
> mailserveru. Prestoze postu nakonec doruci, obtezuje uzivatele
> zpravou, ze adresa Havl._Brod na mail.mojedomena.cz neexistuje a oni pote
> zmatene volaji do Havlickova Brodu a ptaji se, zda jim mail dosel a
> pak rozzurene pisi nam, ze nas mailserver blbne. Rada typu at moji
> zakaznici nepouzivaji Outlook Express mi nepomuze.

To se mi nezda. Qmail (stejne jako kazdy jiny MTA) se ridi podle tzv.
obalky, nikoliv podle hlavicek. Spis bych to videl tak, ze:

1) odesilatel ma v Outlooku spatne zadany kontakt, pripadne ma pro
jednoho prijemce uvedeny dve adresy z nichz jedna je spatne, nebo

2) nekde v konfiguraci vaseho serveru je nastaveno preposilani mailu
doslych na abcd na efgh.cz na adresu Havl._Brod na mail.mojedomena.cz.

Mozna by pomohl relevantni kus vypisu z logu pro takovyto mail. Ja
osobne Qmail pouzivam uz nekolik let a podobne problemy jsem nezaznamenal.

Michal Ludvig