Postgre vs My SQL

Jiri Chaloupka dev na b2bexpander.com
Sobota Únor 9 09:04:12 CET 2002

On Pá, 2002-02-08 at 06:31, Petr Klimovic wrote:

> [...]
>  JC> vim,
>  JC> postgres je databaze primarne stavena pro 32 bitovou architekturu,
>  JC> ktera ma sve hranice. CO se stane, az mnozstvi dat presahne
>  JC> hranice
>  JC> unosnosti na teto architekture (obecne cca 4GB) a bude treba
>  JC> prechodu
>  JC> na vetsi HW? Pak uz postgres tak efektivni nebude, a budete mit
>  JC> problem stavajici data prenest do jine databaze ...
>
> A co, az mnozstvi dat presahne unosnost na te vasi architekture? To
> opravdu verite, ze databaze kazdeho webshopu bude rust nade vsechny

Aplikace, kterou provozuji, nasbira mesicne cca 1MB dat (pro dalsi
analyzu, ...). A to neni zas tak velka ...

>  JC> kupovali intelovske, ktere za 2-3 roky budou moci vyhodit (ne pro
>  JC> to,
>  JC> ze by nestacili vykonove, ale proto ze u 3 roky stareho
>  JC> intelovskeho
>  JC> stroje Vam nikdo nezaruci hardwarovou spolehlivost). U unixovych
>
> Nepohybuji se ve svete unixoveho hw. Tam nejaka firma ruci za hw
> spolehlivost? Co to v praxi znamena? Cim ruci?

Ruci ve smyslu standartni zaruky.
Hlavni rozdil je v tom, ze ten hw ma delsi zivotnost, byt se samozrejme
najdou vyjimky.
Analogie - kdyz si pujdete koupit, strelim od boku, nejaky mobilni
telefon, a koupite nejaky low-end bratru za 4 tisice, tak vam vydrzi
pravdepodobne jeden rok, mozna rok a pul. Kdyz si namisto toho koupite
jiny telefon vyssi kategorie, rekneme na 15-tis., bude Vam pravdepodobne
fungovat jeste za 3-4 roky, ackoliv vyrobce dava na oba typy stejnou
zaruku (to je samozrejme priklad, ve skutecnosti to hraje roli mnoho
dalsich faktoru, ale pro priklad a s nalezitym zjednodusenim to tak lze
rici).
Nicmene vymenit SIM kartu v telefonu je proces podstatne jednodussi nez
prenest aplikaci na jiny stroj, kor kdyz klekne zrovna ve chvili, kdyz
to nejmene potrebujete (napriklad kdyz aplikaci predvadite klicovemu
zakaznikovi ci investorovi)

Chaloupka
--

S pozdravem