DOS a od koho opisoval [Was:Re: OT: pomoc]

Martin Molhanec Martin.Molhanec na p102.f12.n420.z2.gate.fidonet.cz
Neděle Únor 10 12:15:54 CET 2002

Hello Ing..

31 Jan 02 12:02, you wrote to all:

 > dobre

 IJ>     Nepru se o kvalite procesoru Intel vs. zbytek sveta..;-)

 IJ>     Koukam ale, ze o tom 'prevzeti' DOSu firmou maly mekky je
 IJ> hodne
 IJ> ruznych dohadu - dle informaci, ktere se mi vesmes na Internetu
 IJ> podarilo sesbirat zejmena v poslednich letech vyplyva, ze MS
 IJ> koupil
 IJ> jiz (tusim, ze se jmenoval QDos) DOS od nezname firmy za asi 40-50
 IJ> tis. $ a udelal z nej MS DOS. Tvuj nazor jsem rovnez sdilel,
 IJ> predevsim
 IJ> drive a pod tihou
> [...]

    Ale v tech informacich neni rozpor. Ta firma se jmenoval nejak jako
Seattle Computer a ten jejich QDOS byl opravdu klonem CP/M-80. Ta
zkratka QDOS znamenala Quick and Dirty OS :-) Je zajimave, ze QDOS a
tim i MS DOS 1.0 byl vic podobny cp/m-80 nezli samotna cp/m-86 ! Proc ?
Protoze, byl narychlo udelanou kopii (ikdyz s jinym filesystemem),
zatimco cp/m-86 byl sice pokracovanim cp/m-80, ale s respektovanim
moznosti procesoru 8086 !

Martin