DOS a od koho opisoval [Was:Re: OT: pomoc]

Martin Molhanec Martin.Molhanec na p102.f12.n420.z2.gate.fidonet.cz
Neděle Únor 10 12:15:54 CET 2002

Hello Oto.

31 Jan 02 10:24, you wrote to all:

 > (vnitrnosti

 OB> Pokud jsem dobre studoval historii, tak MS-DOS 1.0 byl zakoupen
 OB> firmou
 OB> Microsoft za nekolik desitek tisic USD a jednalo se o port CP/M ze
 OB> Z80
 OB> na i8086. Proc byl pouzit prave Z80? Jednoduse proto, ze Z80 byl

    Trochu presnosti. CP/M original od Digital Research byl vzdycky
pouze pro i8080 !!! Jinak by totiz nebyl prenositelny mezi pocitaci s
8080 a z80 ! Aspon to platilo pro verzi 2.2 a MS DOS je klon prave
tehle verze. Verze pro z80 existovala myslim pro kartu se z80 do
pocitace Apple II, ale tam uz bylo myslim cp/m 3.0. Jinak existovaly
klony cp/m, ktere uz byli pouze pro z80, napriklad Turbo DOS nebo jak
se jmenoval, ale ty uz nebyly od DR.

    Jinak cp/m a ms dos maji rozlisny filesystem, ikdyz pri volani OS
maji totozne sluzby a FCB jsou taky dost podobne.

 OB> standardem mezi pocitaci tridy HC a byl take nesrovnatelne lepsi
 OB> nez
 OB> i8080. A pokud se tyka HLAVNIHO rozdilu mezi CP/M a MS-DOS, tak to
 OB> je
 OB> v pismenkovani. U CP/M byl hadr A: a B:, C: a D: byly mechaniky.
 OB> Uz

    Jsi komik. Na rozdil od MS DOSu CP/M pismenka automaticky
neprideloval. Proste to zaviselo na tom, jak jsi to napsal v
implementaci BISOu !!! Ja mel CP/M pouze z FD a jejich pismenka byly A:
a B: pochopitelne.

Martin