DOS a od koho opisoval [Was:Re: OT: pomoc]

Martin Molhanec Martin.Molhanec na p102.f12.n420.z2.gate.fidonet.cz
Neděle Únor 10 12:15:55 CET 2002

Hello Ing..

31 Jan 02 08:02, you wrote to all:

> [...]

    Zbytek jsem smazal. Je pekne, ze se najde jeden znalec co pamatuje
jeste CP/M :-) Mas pravdu, ze MS DOS je klon CP/M-80, Gates ho koupil
od jedne firmy ze Seattle. Nicmene novinky verze 2.0 jsou opravdu
inspirovany spise UNIXem, nez novejsimi verzemi CP/M, tak se aspon
uvadi ve clancich z te doby. Asi to souvisi i se skutecnosti, ze Gates
priblizne v te dobe koupil XENIX, coz byl jeden z klonu UNIXu.
Kazdopadne vem v uvahu, ze i CP/M se mohla sama UNIXem inspirovat, ale
nejsem si tim tak jist, bohuzel jsem CP/M 3.0 k dispozici nikdy nemel.
Ale cetl jsem manual a nemam ten pocit, ze by umela sama od sebe
redirekci nebo stromove adresare, ale mohu se mylit. Kazdopadne to
neumela CP/M 2.2. Ale pro CP/M existoval napriklad tzv. Microshell,
pokud se ve jmenu nepletu a ten redirekci umel a dalsi spoustu veci.
Jo, a zajimavost. Kdyz se napsal program v Cku, tak ho bylo mozne
prelozit tak, ze tu redirekci umel :-) ale jenom pro sebe.

    Ale jinak, je pravda ta, ze dodnes mi me znalosti CP/M, MS DOS, ale
Unixu pri praci pomahaji a to i ve Windows.

Martin