Prehravani AudioCD - alternativni reseni

Jarda Pachola j_p_misc na centrum.cz
Neděle Únor 10 09:01:49 CET 2002

Dobry den!

Vcera me napadlo reseni problemu pri prehravani AudioCD, ktere moje
zvukovka vytrvale odmita prehravat. Reseni spociva v tom, ze se tracky
z CD stahuji datove (ripping) pomoci programu cdparanoia a potom se
vhodnym prehravacem pousti do zvukovky. Jako prehravac wav souboru jsem
zvolil play z baliku Sox (napr. freshmeat), ktery umi cist ze standardniho
vstupu. Jediny problem byl v tom, ze programy na sebe pri predavani dat
rourou cekaly, a to zpusobovalo mezery v prehravani - proto jsem musel mezi
ne vlozit jeste bufferovaci program. Jeho zdrojovy text najdete v priloze
zpravy. Napsal jsem si ho sam, protoze jsem nemohl nic nalezt (moc dlouho
jsem nehledal). Pripadne pripominky a namety jsou vitany.

Prehravani napr. 1. stopy se provede nasledujicim prikazem:

cdparanoia -w 1 - | buffer 5M 500K | play -t wav -

Parametry programu buffer jsou celkova velikost bufferu a velikost dat,
ktera se nactou jeste pred zapocetim prehravani. S dostatecne velikym
bufferem je mozne prehravat i hure citelna (poskrabana) CD, se kterymi
jsou jinak problemy. Napsat nejake uzivatelske rozhrani je trivialni ukol.

Jarda Pachola