Notebook pro Linux: ... - hotswapova zarizeni

Tomáš Hudec tom na abba.cz
Sobota Únor 9 19:43:21 CET 2002

David Trcka wrote:

> Od toho je initrd. Obavam se ale, ze pro tento pripad je to k nicemu,
> protoze potrebujete nejak ten modul donutit, aby se pri pripojeni CDROM
> reloadnul, coz se IMHO s primountovanym HDD nepovede. Mozna kdyz by se
> povedlo ten modul zavest dvakrat, jednou pro primarni kanal, podruhe pro
> sekundarni, ale osobne nevim, sam jsem nad tim nikdy nepremyslel a ani to
> nezkousel.

Mam zkusenosti s HOT SWAP na desktopu, ale mohlo by to pomoci i na notebooku.
Nevim, jak je to s CD-ROM, ale s HDD mi to funguje a Linux nepada.
Prostudujte si utilitu hdparm - parametry -U a -R. Lze tak odregistrovat
IDE zarizeni a znovu registrovat. Funguje to ale pouze na cely IDE kanal,
tj. odpoji/pripoji vzdy master i slave zarizeni. HOT SWAP zarizeni tedy musi
byt na jinem IDE kanale nez na jakem je namontovany "/".

Postup pri vyjmuti:
- rmmod pro ide-cd / ide-scsi, cdrom
- hdparm -y /dev/hd? <- uspi disk (v pripade cd-rom asi na nic)
- hdparm -U 1 /dev/hda (odregistruje kanal 1 IDE, hda je spravne, pokud
			/dev/hda je neodpojovany disk - to se v pripade
			-U a -R ignoruje, ale je to vyzadovany parametr)
Postup pri vlozeni disku/cd-rom:
- hdparm -R 0x170 0 0 /dev/hda (pro IDE 0 je to io 0x1f0)

A s diskem muzu pracovat.

PS: Mel jsem problemy, pokud bylo v jadre zapnuto automaticke pouzivani
(U)DMA - to mi pri pripojovani Linux vytuhl, ale s touto volbou vypnutou
mi to chodi uz bez problemu. U (U)DMA disku lze DMA rezim pomoci
hdparm -d1 /dev/hd? zapnout po pripojeni.

> Protoze ovladac IDE si jednou osahal radic, ktery mu rekl, ze tam nic
> krome disku neni. Mozna jde ten ovladac nejak "nakopnout", aby udelal novy
> sken periferii, ale opakuju, s timto zkusenosti nemam.

Jo jo, to presne dela hdparm.

> Ostatne mi toto
> nefungovalo ani ve windows, pokud jsem takto pripojil nejprve floppy a za
> behu chtel pouzit cdrom, stejne jsem muset restartovat (jak win98, tak
> win2k). Opacne to slo dobre.

-- Tom

------------  Editor of Tom's ABBA pages at http://abba.cz/
    E-mail:    tom na abba.cz   URL: http://abba.cz/~hudec/