Notebook pro Linux: ... - hotswapova zarizeni

Zdeněk Böhm zdenek.bohm na gammarus.cz
Pondělí Únor 11 15:48:07 CET 2002

> Mam zkusenosti s HOT SWAP na desktopu, ale mohlo by to pomoci i na
notebooku.
> Nevim, jak je to s CD-ROM, ale s HDD mi to funguje a Linux nepada.
> Prostudujte si utilitu hdparm - parametry -U a -R. Lze tak odregistrovat
> IDE zarizeni a znovu registrovat. Funguje to ale pouze na cely IDE kanal,
> tj. odpoji/pripoji vzdy master i slave zarizeni. HOT SWAP zarizeni tedy
musi
> byt na jinem IDE kanale nez na jakem je namontovany "/".
>
> Postup pri vyjmuti:
> - rmmod pro ide-cd / ide-scsi, cdrom
> [...]

Kde jste, prosim vas, sehnal ty parametry? Man hdparm mi akorat rekne, ze -U
slouzi k odregistraci a -R k registraci, ale uz se nedovim nic vic. Jo,
jeste me to varuje, ze je to nebezpecne. Na jednom miste se manual odkazuje
na adresar contrib, kde jsou scripty od uzivatelu, ale rika zaroven, ze ten
adresar je jen u zdrojoveho baliku (ja ho (contrib) v distribuci nemam).
Freshmeat me na dotaz hdparm posle na www.ibiblio.org, kde mi napisou, ze
maji momentalne problemy...
Google mi vyhodi nekolik odkazu, kde se ale opet podrobnejsi informace
nedovim.

S pozdravem Zdenek Bohm