Notebook pro Linux: ... - hotswapova zarizeni

Zdeněk Böhm zdenek.bohm na gammarus.cz
Úterý Únor 12 09:14:30 CET 2002

> Postup pri vyjmuti:
> - rmmod pro ide-cd / ide-scsi, cdrom
> - hdparm -y /dev/hd? <- uspi disk (v pripade cd-rom asi na nic)
> - hdparm -U 1 /dev/hda (odregistruje kanal 1 IDE, hda je spravne, pokud
> /dev/hda je neodpojovany disk - to se v pripade
> -U a -R ignoruje, ale je to vyzadovany parametr)
> Postup pri vlozeni disku/cd-rom:
> - hdparm -R 0x170 0 0 /dev/hda (pro IDE 0 je to io 0x1f0)
>
> A s diskem muzu pracovat.
>
> PS: Mel jsem problemy, pokud bylo v jadre zapnuto automaticke pouzivani
> (U)DMA - to mi pri pripojovani Linux vytuhl, ale s touto volbou vypnutou
> [...]

Vyzkousel jsem to a ono to funguje - bohuzel jen jednou :-(
 Nastartoval jsem s prazdnout sachtou (bez CDROM, bez FDD). Po nabehnuti
jsem tam strcil CDRomku a zadal
hdparm -R 0x170 0 0 /dev/hda
a ono to jelo - cdromka se ohlasila (jadro/modul ohlasilo) a korektne to
jelo. Pak jsem ji sejmul:
hdparm -U 1 /dev/hda (vyjmout modul - rmmod pro ide-cd - jsem nedaval,
protoze jsem ho ve vypisu lsmod nenasel - asi je primo v jadre - je to
problem?)
Pak jsem zasunul FDD, ktera taky jela, ale pote, co jsem zkusil znovu
CDRomku, tak mi zacali skakat po konzoli ruzne hlasky, mimo jine treba ide0
reset (coz nechapu cdromka je na ide1) disk hrochtal jako zbesily a nakonec
ta konzola zatuhla. Prepl jsem se do druhe a korektne to rebootoval
(shutdown -r now), ale stejne se pri nabehu systemu spustil fsck a nasel
kopec chyb na hdd.
Dal uz jsem to nepokousel...

S pozdravem Zdenek Bohm