Notebook pro Linux: ... - hotswapova zarizeni

Tomáš Hudec tom na abba.cz
Úterý Únor 12 12:18:45 CET 2002

Zdeněk Böhm wrote:

> Vyzkousel jsem to a ono to funguje - bohuzel jen jednou :-(
>  Nastartoval jsem s prazdnout sachtou (bez CDROM, bez FDD). Po nabehnuti
> jsem tam strcil CDRomku a zadal
> hdparm -R 0x170 0 0 /dev/hda
> a ono to jelo - cdromka se ohlasila (jadro/modul ohlasilo) a korektne to
> jelo. Pak jsem ji sejmul:
> hdparm -U 1 /dev/hda (vyjmout modul - rmmod pro ide-cd - jsem nedaval,
> protoze jsem ho ve vypisu lsmod nenasel - asi je primo v jadre - je to
> problem?)

Jsou 2 moznosti jak pouzivat CD-ROM: ide-cd modul v IDE rezimu
nebo modul ide-scsi v SCSI emulovanem rezimu. Takze to problem neni.

> Pak jsem zasunul FDD, ktera taky jela, ale pote, co jsem zkusil znovu
> CDRomku, tak mi zacali skakat po konzoli ruzne hlasky, mimo jine treba ide0
> reset (coz nechapu cdromka je na ide1) disk hrochtal jako zbesily a nakonec
> ta konzola zatuhla. Prepl jsem se do druhe a korektne to rebootoval
> (shutdown -r now), ale stejne se pri nabehu systemu spustil fsck a nasel
> kopec chyb na hdd.
> Dal uz jsem to nepokousel...

O tomto problemu jsem psal v PS. Fungovalo mi to take vzdy jen jednou.
Podruhe neco podobneho, co pisete vy. Prekompiloval jsem si jadro
s vypnutym auto DMA na IDE:

Generic PCI bus-master DMA support:
   CONFIG_BLK_DEV_IDEDMA_PCI=y
Use PCI DMA by default when available:
   # CONFIG_IDEDMA_PCI_AUTO is not set

Pak mi to fungovalo vzdy (s timtez kernelem - pouze tato zmena).
Jinak pro informaci - kernel je to 2.4.16.

Drive jsem to provozoval i na 2.2.x, ale pomoci specialne napsanych
modulu jadra ide_enable a ide_disable - tehdy hdparm jeste nemel ony
parametry.

--
Tomáš Hudec <tom na ABBA.cz>, editor of Tom's ABBA pages http://abba.cz/

   .''`.  The box said Windows, NT or better, so I installed Linux. :-)
  : :' :
  `. `'   Debian GNU/Linux  http://www.debian.org/  http://www.debian.cz/
    `-    The Perfect OS - the most software, the most people