cgi problem (Permission denied)

Dusan Cicmis dcicmis na duslosala.sk
Středa Únor 13 10:40:18 CET 2002

Zdravim Vas !

Som skor citatelom tejto konferenci, snazim sa Vas co najmenej oberat o cas
(toto je moj asi 3 prispevok na 3 roky ). Kedze si uz naozaj neviem rady,
rozhodol som sa poziadat o pomoc Vas a to hned pri rieseni 2 problemov :-)

problem 1:
Robim web rozhranie na pridavanie sytemovych accountov. Nic zlozite, adduser,
heslo, finger info a dopnenie postoveho aliasu. Realizacia scriptu je
bezproblemov, funguje ak ho spustam ako root. Problem nastava ak sa ho snazim
spustit ako cgi-cko.

V error_logu mam zaznam (napr. pri pridavani aliasu):
/cesta_k_cgi_scriptu/cgi-bin/sctipt.cgi: /etc/aliases: Permission denied

co je reakcia na cast scriptu (pisany je v shelli):
echo "$alias:	$login" >> /etc/aliases

alebo napr. po /usr/sbin/adduser -g 100 $login je v logu:
adduser: unable to lock password file

Podla tohto je podla mna problem s pravami scriptu. Skusal som naozaj vselico.
chmod 4775 script.cgi
-rwsrwxr-x    1 root     apache       1037 feb 13 09:56 script.cgi*
elebo
--wSr-x---    1 root     apache      62497 jan 31 09:23 script.cgi*
a pod. s rovnakym vysledkom.

Pre upresnenie:
- pouzivam apache 1.3.20, ako je vyssie uvedene bezi ako user apache
- podpora cgi je ok (k spokojnosti mi bezi cgi-cko ktorym si uzivatelia mozu
  zmenit heslo pre pristup k poste - s pravami --wSr-x---)
- suexec mam zapnuty - suEXEC mechanism enabled (wrapper: /usr/sbin/suexec)
- grep /etc/passwd a /etc/aliases (pri kontrole existenie usera, aliasu) je
  ok  => citanie tychto suborov je v poriadku

problem 2:
Neviete prosim niekdo ako sa vytvaraju instalacne img, potrebujem pouzit
skompilovane jadro (nefunguje mi podpora scsi radica Compaq Smart Array 5i v
defaultom instalacnom img) s tym aby sa mi spustila instalacia. Zaujima ma
konkretne dist. mandrake.

Za Vase pripadne rady vopred dakujem
Dusan Cicmis

OFFICE:
Duslo, a.s.
Odbor informatiky, Oddelenie koncepcie a spravy siete
P.O. BOX 33, 92703 Sala
Tel: 031/7752451, Fax: 031/7753002
E-mail: dcicmis na duslosala.sk
IRC: #salamon