pomalé ISDN

Antonín Kolísek akolisek na centrum.cz
Pátek Únor 15 13:39:26 CET 2002

Zdravím,
 po dlouhém hledání jsem se rozhodl obrátit zde na tuto konferenci a
požádat o pomoc či radu. Můj problém je ten, že se připojuji do
internetu pomocí ISDN linky. Dříve jsem měl klasický analog. modem,
ale po přechodu na ISDN nesleduji žádné zrychlení co se týče internetu.
Spíš je tomu naopak. Ve srovnání rychlosti  s Windows ( Win98 + ISDN +
WinroutePro) je rychlost pod Linuxem znatelně pomalejší.  Pod Linuxem mám
spuštěnou maškarádu, tak mě napadlo, že by to mohlo být tím...nicméně mám
zatím spuštěnou jen tu maškarádu a žádné jiné pravidla tam (v iptables)
nastaveny nejsou. Někdy se mi stává, že při vykreslování stránky v prohlížeči
(Mozilla) se třeba v polovině vykreslování přestane cokoli dít, cca po minutě
dám Reload a teprve potom dojde k vykreslení stránky....
To abych pracoval pod Win mě ani nenapadne, ale
přeci...to ISDN mě trochu mrzí.
Předem děkuji za každou pomoc.

Má konfigurace:
RH 7.2
ASUS COM ISDN Link 128k, připojení k tiscali.cz (64Kb/s)
nastavení iptables :
  echo "1" > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward
   iptables -t nat -A PREROUTING -i ippp0 -j ACCEPT -d 192.168.33.0/24
   iptables -t nat -A POSTROUTING -o ippp0 -j MASQUERADE -s 192.168.33.0/24

nastavení isdn v kernelu: (zkoušeno na jádrech 2.4.16,2.4.17,2.4.18)
  ISDN support	M
  Support synchronous ppp	Y
  Support generic MP	Y
  Support BSD compression	M