Crash pri instalaci RH

Tomas Vondra vondra na tesmail.cz
Sobota Únor 16 00:45:20 CET 2002

Ahoj vsichni,
    snazim se nainstalovat RH 7.1 CZ na zcela novej pocitac, ale porad
mi to pada. Pada to v podstate ve chvili kdy se po nakonfigurovani
(volba balicku, konfigurace diskovych oddilu, atd.) spousti vlastni
instalace - kopirovani balicku. Naformatuji se diskove oddily, prenese
se instalacni obraz a nekdy se i nakopiruji nejake balicky, ale pak to
proste lehne:

Error loading new keyboard description
Install exited abnormally
Sending termination signals...done
Sending kill signals...done
Disabling swap
          /tmp/swap/hda10
Unmounting filesystems
          /mnt/source umount failed()

V podstate at se to sekne kde se to sekne, tak hlaska je v podstate
totozna. Lisi se to snad jenom konkretnim oddilem u ktereho umount
selze. Nekdy je to /mnt/source, nekdy /mnt/system, atd.

Nejake informace jsem nasel v konferenci, ale zadne pouzitelne reseni
jsem nenasel. Zkousel jsem instalaci v textovem i grafickem rezimu,
zkousel jsem bootovat z CD i z diskety a kdovi co jeste, ale nic
nezabralo. Z toho CD uz jsem nekolikrat instaloval uplne v pohode (na
jinej pocitac), a vsechno bylo OK, takze v tom by zrejme problemy byt
nemely.

Ke konfiguraci - je to Intel Celeron (Tualatin core) 1.2 GHz, 256 MB
RAM, GeForce2 MX 400, 20 GB HD (Western Digital), motherboard FIC
FA15T (chipset VIA Pro133T), zvuk SB Live 5.1!. CD-RW Sony,
DVD-ROM/CD-ROM Sony.

Rozdeleni disku je nasledujici:
/hda1 3.5 GB FAT32
/hda5 23 MB  ext2 (pro /boot - je to pod 1024 cylindrem)
/hda6 4.5 GB FAT32
/hda7 4.5 GB FAT32
/hda8 3.5 GB ext2 (pro /)
/hda9 3.5 GB ext2 (pro /home)
/hda10 156 MB linux swap

Pri instalaci se mi na konzoli sice pise neco o /boot, nicmene
vyhrazeny diskovy oddil ma vice jak 20 MB a je pod 1024 cylindrem
(konkretne jsou to cylindry 448 az 450), cili v tom by problemy byt
nemely.

Pro doplneni - na tom compu bezi Win98 (proto to divoke rozdeleni
disku), a funguji, takze nejaky drsny HW problem by tam byt nemel.
Je sice pravda ze Windows obcas lehnou, "but that's not a bug, that's
a feature!"

V konferenci jsem nasel jedno mozne reseni, ktere pocita s tim ze
problem je ve vysoke frekvenci procesoru - "underclocknout" to,
nainstalovat to a potom opet pustit plnou paru, ale vzhledem k tomu ze
hardware neni zrovna moje parketa tak se mi do toho moc nechce.

Diky za navedeni na spravnou cestu
Tomas

Mimochodem - vsechno souvisi se vsim. Dneska jsem si pod Windows chtel
precist postu, ale porad jsem se nemohl pripojit na sit (jsem pres
kabel). Vsechno bylo totalne hluchy. Az do dnes to bylo v pohode, ale
dneska porad nic. Nemohl jsem se dopingnout ani na gateway. Nakonec
jsem to vzdal a rek jsem si ze teda budu delat neco jinyho. Vsimnul
jsem si ze behem dnesni sarady s pocitacema se mi rozhodilo rozliseni
v nastaveni obrazovky (coz je dalsi zahada), tak jsem to nastavil
zpatky. Et voila - sit funguje. Takze az vam nepujde pod Woknous sit,
nehledejte v nastaveni site ale obrazovky....

Tomas Vondra
vondra na tesmail.cz