příkazy psaux a jobs

David Jez dave.jez na seznam.cz
Sobota Únor 16 16:11:32 CET 2002

On Sat, Feb 16, 2002 at 02:48:24AM +0100, Miroslav Petricek wrote:

> psaux není příkaz, ale označení pro PS/2 port, kam se obvykle připojuje
> myš. /dev/psaux je znakové zařízení, pomocí kterého linux k tomuto
> portu přistupuje.
  :-)
  Tak tak, ale pokud to autor myslel foneticky, tak ps aux vypise _vsechny_
procesy a kteremu uzivateli patri. Viz man ps.
  Protoze je UNIX mj. i vice ulohovy system, tak se tyto prikazy pouzivaji
pro ovladani nekolika procesu soucasne. Protoze uzivatel byt v situaci, ze
bude potrebovat na jednom shellu jet vice uloh zaraz, resi se to nasledovne:
  spousteni ulohy na pozadi: treba wget -q ... &
  preruseni prace -ctrl-z
  odsunuti na pozadi prikaz bg, na popredi prikaz fg.
  jobs vypise procesy ktere jedou na pozadi v ramci jedne relace shellu.

  Doufam ze to takto staci, jinak viz man bash, man ps, man kill...
 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na fest.stud.fee.vutbr.cz