Doladeni Antialiasingu - pismo je moc rozmazane.

Ladislav Strojil bwian na seznam.cz
Sobota Únor 16 00:34:07 CET 2002

Jirka Cech wrote:

> Kdyz uz se tu mluvi o AA a fontech,
> chci se zeptat zda je normalni, ze se mi pri pokusu ho v KDE zapnout
> nejak zmensil vyber pisem. Proste jich asi 3/4 ubylo.

Ano, to je normalni. Pri zapnutem AA nabizi dialog s fonty jenom TT a Type1
fonty, ktere se daji antialiasovat. Pri vypnutem nabizi vsechny fonty.
KDE3.0 je v tomto ohledu o mnoho lepe udelane. Navic ma vyborny (podle
prvnich dojmu) nastroj na instalaci pisem.

> Nejvic jsem to
> poznal na tom ze se zcela zvrtaly menu v KDE, byly obrovska a oskliva.
> Jinak jsem presvedcen ze mam nainstalovane a funkci TT fonty od MS
> Jde to nejak overit? (presvedcen jsem o tom proto, ze jsem kdysi spustil
> jakysi skriptik fetchttfonts ktery by je snad mel stahnout a nainstalovat
> a dat o tom vedet Xservru)

Doporucuji zrusit pro zacatek vsechna pisma korme 75 dpi misc (nebo
kdekoliv mate fixed font pro Xy) a potom postupne pridavat jenom pisma, o
kterych vite, ze je chcete.
Ja pouzivam jenom fixed, helveticu a Arial, Courier a Times z Win98.
AA Arial pod KDE je zatim nejhezci font, ktery jsem kdy videl a vsichni,
kdo chvili delali s mym KDE mi jej zavidi. :-)))

> Taky by mne zajimalo proc jsou vubec celkove Fonty v X takove hnusne
> zejmena na www strankach (zubate, hranate, malicke nebo necitelne)
> Da se s tim neco delat? Je to podobne v Galeonu i Konqueroru. Mozzilu a
> Operu jsem nezkousel, po precteni konferenece jsem dospel k nazoru, ze s
> tim budou problemy a ja chci pocitac obcas pouzivat na ne jen ladit.

S timto problem nemam. Stranky v konqueroru u me vypadaji o dost lepe nez
pod Win v IE5.5, jsem s tim naprosto spokojeny. Mam mnohem vetsi kontrolu
na velikosti a typem pisma.

> Jak je to s rozlisenim? potrebuju vubec 75dpi  A ZAROVEN 100dpi fonty?
> Nebo se mohou smazat?

Nepotrebujete oboje. Zalezi na tom, v jakem modu vam jedou Xy,
pravdepodobne 75dpi. Fonty nemazte, jenom odstrante cestu z konfiguraku a
testujte. Az si budete jisty, ze vam to chodi, tak je muzete smazat.

Hodne stesti,
Lada

--
Ladislav Strojil