registry a spol.

Sobota Únor 16 20:17:36 CET 2002

On Mon, 11 Feb 2002, Stanislav Meduna wrote:

> : Pak je zde otazka toho, jak se postavit k moznosti zavest do konfiguraku
> : napr. podminene bloky ci substituce (velice uzitecne, pokud napr. chceme
> : vicemene tutez konfiguraci pouzivat na vice mistech). Unifikace
> : konfiguracniho mechanismu dava moznost takovymi funkcemi transparentne
> : vybavit prakticky libovolny program, ale chci videt klikaci konfiguracni
> : program, ktery stret s necim takovym rozchodi.
>
> Zaujimava idea, ukladam pre neskorsie pouzitie :-) Podmienene
> bloky su fajn. Substitucie (makra) snad radsej nie.

Neni mi jasne, co je spatneho na substitucich. Po pravde receno by se
nekdy dost hodilo i to, aby treba urcitou cast konfigurace mohl
transparentne podle potreby vygenerovat obecny program (ale je to
velice ostra britva, se kterou se lze snadno porezat).

> Mimochodom, ten fs v subore nie je az tak uletena idea. V MS (ja viem,
> sproste slovo :-)) nieco podobneho existuje (na praktickejsej urovni
> ako loopback mount) a casto sa pouziva. Pre niektore ucely je to
> dost pohodlne - vela stavovych informacii programov ma hierarchicku
> strukturu a kde nepasuje relacna databaza, casto pasuje toto.

Jestlize "fs v souboru" funguje tak, ze muzu jakoby s kusem filesystemu
pracovat normalnim zpusobem, aniz by bylo vsechny programy nutno predelat,
i s jako jednolitym kusem, ktery lze snadno stehovat apod., pricemz budou
cinnosti (napr. alokace diskoveho prostoru) dostatecne koordinovany, tak
je to zajimavy a zrejme i dobry napad.

> regedit ma samozrejme volbu (/s), kedy ziadne odklepavanie nechce.

Tak jsem asi ranen slepotou, protoze jsem si toho nikdy nevsimnul a to
jsem help k regeditu (i na NT a 2000) prohledaval opakovane nekolikat.

> Aspon na NT-ckach, 9x nepoznam a poznat nechcem.

Podle toho, co mi lidi vypraveli o chovani XP, tak asi podobne nazory
nepovazovali v Redmondu za prilis smerodatne. ;)