Update SuSE kernelu (maybe longer)

SuSE.Linux na seznam.cz SuSE.Linux na seznam.cz
Úterý Únor 19 17:34:38 CET 2002

Dobrý den,
odpovědi jsou před*ovány.

> From: "Pavel Janík"

>    > Stáhl jsem si
>    >
ftp://ftp.suse.com/pub/people/mantel/next/RPM/kernel-source-2.4.17.SuSE-42.i
>    > 386.rpm ale nejde mi to naistalovat, protože mi SuSE Linux 7.1 hlásí
>    > konflikty verzí.
>
> Co přesně děláte, co očekáváte, že to udělá, co to opravdu udělalo a co to
> doopravdy nahlásilo?

* Obyčejný pokus nainstalovat to v SuSE 7.1 jako root v KDE 2.0 - clicknu na
*.rpm objeví se hláška, zda chci instalovat a nahlásí to konflikt závislosti
na nějakém sls-22 či co. Píšu na "nějakém sls-22 či co", protože do této
diskuze musím psát pořád z Windows, protože se pořád nemohu připojit na
internet. Linux mám, ISDN na 2lines Fritz Český Telecom mám, ale pořád ne a ne.
Docela mě to mrzí psát do Linux konference z Windows a je to i škoda. Když
chci do Linuxu musím vypnout počítat vymontovat HDD a zapojit ten s Linuxem
a zapnout počítač. Tam mi něco nefunguje trápím se celý večer a nakonec to
zabalím a musím jít pracovat do Windowsů = vypnout počítač přehodit HDdisky.
Ve windows si pustím Outlook vyberu poštu a dívám se, zda nepřišly nějaké
pomocné maily. Když zjistím, že ne, snažím se pracně vzpomenout na problém a
napsat dotaz do diskuze - bohužel si už přesně nevzpomenu na hlášky z
Linuxu, pokud jsem si je předem někam nenapsal třeba na papír. Když chci
něco ověřit musím opět vypínat a zase montovat > je to už k zbláznění. Proto
se omlouvám za težší formulaci mých dotazů. Budu si to hold muset pořádně
psát na papír nebo někam jinam.

>    > Přitom tohle funguje bezproblému
>    >
ftp://ftp.suse.com/pub/people/mantel/next/RPM/k_i386-2.4.17-56.i386.rpm.

> To je binární kernel. Balíček uvedený výše obsahuje zdrojové texty...

* Nevím, zda jsem to dobře pochopil. Chtěl jsem si nainstalovat binární
kernel včetně zdrojových kódů, aby mi fungovala kompilace přesně pro to
jádro binární z RPM balíku. Tedy nejprve ten balík kernel a následně ten
balík kernel source. Nebo pokud RPM balík kernel source obsahuji i binární
jádro, tak pouze ten.

>    > Přeinstaloval jsem kvůli tomu Linux čistě od nuly, ale pořád ten samý
>    > problém.
>
> To bylo samozřejmě úplně zbytečné.

* To mi bylo předem jasné, ale už nevím kudy kam. Psát do Linux konference z
Micro$osft Windows je prostě ostuda. A zatím nevím, jak to vyřešit. Ani jsem
nepochytil tu správnou radu, která by mi pomohla.

>    > + Prosím, jak v RPM najdu a rozbalím si z něj konkrétní soubor, když
to RPM
>    > nejde nainstalovat kvůli konfliktům ? Zkoušel jsem do toho vlézt
MidNightem,
>    > ale ukázalo mi to jen informace. tar.gz soubory prochází normálně,
ale RPM
>    > bohužel neumí.
>
> V novějších verzích to už možné je. Pořád ještě můžete použít rpm2cpio.
Viz
> jeho manuálová stránka.

* Už jsem si ho stáhl. Až vypnu, přemontuju a zapnu - vyzkouším ho. (ale jo,
vím že by to šlo i bez toho montování, ale zatím to mám takhle - bylo by to
jen o trochu menší šílenství > dokolečka restartovat)

>    > (konkrétně z toho chci dostat SuSEácký ".config", abych podle něho
>    > mohl kompilovat i jiná jádra)
>
> zcat /proc/config.gz? Není v adresáři
> ftp://ftp.suse.com/pub/people/mantel/next/ náhodou i kompletní zdrojový
> text včetně konfiguračního souboru? ;-)

* Můžete mě prosím konkrétně nasměrovat na ten .config přímo na FTP SuSE ?
Vyjmě těch 20MB a 30MB kernel archivů nebo jste myslel právě ty ? Prolezl
jsem to křížem krážem, ale nenašel - třeba jsem si nevšiml.

S pozdravem Petr Novák