M$ Sharing...

Kebert Martin mkebert na seznam.cz
Úterý Únor 19 20:46:51 CET 2002

Dne út 19. únor 2002 18:39 jste napsal(a):
> Dobry den,
>
> muze mi nekdo prosim poradit, jak mohu v RH 7.2 prochazet kompletne celou
> sit sdilenych slozek, pripadne jak dostat seznam vsech sdilenych slozek
> (dle uzivatelu).

Pokud mate nainstalovanou sambu ( hlavne klienta), tak muzete na jit takhle:

1) Zjistit si kdo je na siti "Master Browser", protoze Master Browser si
uchovava seznam pocitacu zijicich na siti.
  nmblookup -M -
( vrati IP adresu "Master Browseru")

2) Zjisitit si jmeno Master Browseru
  nmblookup -A <IP adresa Master Browseru>
(vrati jmeno pocitace, jmeno Workgroupy, snad i jmeno Domeny ci co jeste)

3) zjistit si (krom toho, co sdili) seznam pocitacu, ktere vidi na siti
  smbclient -L  <jmeno Master Browseru>
(vypise co sdili, _ktere pocitace vidi na siti_ a ktere Workgroupy je Master
Browser)

4) Nechat si vypsat co sdili Vami vybrany pocitac.
  smbclient -L <jmeno Vami vybraneho pocitace>

Protoze je to trochu zdlouhave, nasli se takovi dobrotivci ze udelali ruzne
programky (a frontendy) ktere toto delaji za Vas. Ja mam v oblibe
LinNeighborhood.

Uznavam, ze sem to mohl rict hned, ale takhle aspon vite co to dela :-) Navic
LinNeighborhood je pro X Window, ktere taky nemusi vzdycky fungovat ( nahoda
je... vite co :-) ).

--
S pozdravem

Kebert Martin <mkebert na seznam.cz>