QMAIL a SMTP relaying

Slavomir Slizik ssl na SmeOnline.sk
Středa Únor 20 11:54:37 CET 2002

> Vazeni.
>
> Mam problem s qmailem a nastavenou SMTP relayi. Vse uspesne bezelo na
> prislusnem Linuxovem stroji dva tydny bez potizi. Pak najednou prestal
> fungovat relay z vnitrni site (klient MS* 60s kouka a pak spadne s tim, ze
> spojeni se do stanovene doby nepodarilo navazat), v logu qmailu je videt ze
> se spolu spoji a pak jen chyba 256. tcprules.cdb je nastaveno v poradku. pri
> zapnuti recordio je videt, ze se objevi EOF od klienta a tak to zabali i
> server. Dela mi to cela sit o zhruba tisicovce pocitacu. Ovsem maily ze
> [...]

presne toto sa mi stalo vcera, a chyba bola v DNS ktory mal server nastaveny v
/etc/resolv.conf.
skuste na serveri napisat:
host nejaka_vnutorna_ipcka
a ked to po dlhsom case vypise nieco ako ";; connection timed out; no servers
could be reached" moze to byt problem v tom.
Pokial mate vlastne DNS na tom stroji, spravte reverzne zaznamy pre vase
vnutorne IPcky aby ich nebol problem resolvnut.
pozor, editovanie /etc/hosts v tomto pripade nepomohlo.

ssl