OT: Re: silne reklamni kafe

Ladislav Michl ladislav.michl na hlubocky.del.cz
Středa Únor 20 12:48:39 CET 2002

On Wed, 20 Feb 2002, Petr Klimovic wrote:

> Takze slusnost spociva v tom, ze kdyz mi plati je mi jedno co
> propaguji?

ne. slusnost spociva v poskytnuti stejnych podminek vsem inzerentum.
redakce a vydavatelstvi jsou dve odlisne veci, byt by byly obe zastoupeny
jednou osobou. pokud jde o prijem inzerce, nemaji tam osobni antipatie co
delat. tento postup je zalovatelny (diskriminace zakaznika). otazkou je,
cim se root.cz citi byt...

On Wed, 20 Feb 2002, Zdenek Mazanec wrote:

> To mate/mas jiste pravdu, ale ustanveni blokujici reklamu nekterych
> firem jsou v podobnych smlouvach docela bezne (z konkurecnich duvodu
> obvykle). Trebas na redboxu neuvidite/neuvidis _placenou_ reklamu na
> tiscali nebo iol (sice se tam obcas dostane via billboard, ale to je
> jina kapitola). Stejne tak zastupci bmw si nad firmu nepovesi reklamu
> na audi, i kdyby si audi chtela zaplatit ;-)

muzete/muzes mi tykat :-) (souhlasim s argumentem Yenyi, ktery tu padl
pred nekolika lety, bezohledu na to, ze mezitim mohl sam zmenit nazor)

tady dochazi k mirnemu mateni pojmu. microsoft neni konkurentem roota
(nebo jo? ;-). povazuji server root.cz za medium, podobne jako Respekt
nebo Super (od zdi ke zdi :-). je celkem obvykle, ze media si navzajem
poskytuji reklamni prostor prestoze si konkuruji a jejich redaktori se
nemusi mit v lasce. ve svete klasickych novin je bezne, ze redakce najde
na firmu nejakou spinu a na protejsi strane se objevi reklama teto
firmy. na tom neni nic divneho a opak by svedcil o ekonomicke provazanosti
(je-li mozne z "principialnich" duvodu odmitnout inzerenta, kde je
zaruceno, ze oni "vpusteni" se nejakym necistym zpusobem nevlichotili do
prizne? ("ja se vas neptam jste-li neuplatny, ptam se kolik?" ;-)).

audi, bmw jsou vyrobci automobilu, to nijak nesouvisi s poskytovanim
reklamy. pokud redakce nabizi reklamu, zajistuje take rovnost podninek.

pokud jde o me, klidne si na auto nalepim reklamu na audi, pokud mi
zaplati povinne ruceni :-) a nemyslim, ze by to bylo byt jen nemoralni.

On Wed, 20 Feb 2002, Michal Krause wrote:

> Myslim, ze sam z nekolika ohlasu v konferenci (dalsi mi prisly privatne)
> na tuto kampan vidite, ze nam reklama teto spolecnosti spise skodi a
> nevidim nejmensi duvod, proc by si vydavatel v takovem pripade nemohl
> vybrat, zda reklamu akceptuje nebo ne.

protoze tim diskriminuje zakaznika. (a pokud by u nas fungoval precedencni
system netrval by soud ani nijak dlouho :-)

btw, zajimalo by me, co by root.cz delal, kdyby firma microsoft vyuzila
"pravo na odpoved" na nektery z clanku otirajici se (mnohdy pravem) o
nektery z jejich produktu ;-)

On Wed, 20 Feb 2002, Michal Špaček wrote:

> hehe.
> No rekl bych, ze to spise plati v nezavislych mediich a ne na ucelove
> zamerenem serveru.

a na {cem,kom} je zavisly root.cz?

ladis

btw, uz funguje discuss na linux.cz ?