postfix

Bc. Radek Krejča radek.konference na starnet.cz
Středa Únor 20 16:11:19 CET 2002

> Tohle je urcite diskutabilni nazor, protoze kdyz nekdo nekde nema konto
> neni potreba resit jak mu zabranit v lokalnim prihlaseni. Na druhou
> stranu, uzivatele bez realnych kont nemohou vyuzivat zabezpeceni na urovni
> systemu (pristupova prava).

Jasne, ja postfix pouzivam, mam uzivatele v systemu a poste jim nepovolim
shell, takze se ani neprihlasi. No a pokud budeme mit hesla kdekoliv jinde,
tak se take neprihlasi. Jedine, co je takove horsi, jsou domovske adresare
kvuli .forward, v DB je to asi lepsi. Nicmene napsat si script pro dynamicke
pridavani a ruseni useru je otazka nekolika malo chvil...

> Dorucovat uzivatelum, kteri nemaji ucet v /etc/passwd by melo jit i
> postfixem, ale asi by s tim bylo vice prace nez s qmailem. Postfix ma zase
> lepsi licenci.

Ja jsem o tom take slysel, dokonce cetl i nejake rady, bohuzel se mi to
nepodarilo zprovoznit. Ovsem jak rikam s usery v systemu problem nemam a asi
neni nutne ho tam hledat....

Radek